Cu 210 milioane de utilizatori, China inregistreaza cu cinci milioane mai
putini utilizatori decat SUA, potrivit statisticilor anuale ale CNNIC.
CNNIC estimeaza ca numarul de utilizatori de internet din China il va depasi
la "inceputul anului 2008" pe cel al utilizatorilor din Statele Unite ale
Americii, devenind "numarul unu in lume in acest sector".
Numarul utilizatorilor din China a crescut cu 53% intr-un an.
Raportul precedent al organizatiei, semi-oficial, vorbea de un numar de 137
milioane utilizatori la sfarsitul anului 2006 in China, si 210 milioane in
Statele Unite ale Americii.
Acest ritm de crestere confirma si amplifica repercusiunile constatate in
2006, cand numarul de utilizatori era in crestere cu 23% fata de sfarsitul
anului 2005, dupa o crestere de aproximativ 18% in anii precedenti.
Cu toate astea, rata actuala de penetrare in China, ce are o populatie de
1,3 miliarde de locuitori, este de 16%, "mai mica decat media mondiala de
19,1%", potrivit CNNIC.
Numarul de utilizatori de internet a crescut spectaculos in zonele rurale,
crescand de peste doua ori in 2007 (A127,7%), atingand 52,62 milioane, sau
25% din numarul total de utilizatori, potrivit aceleiasi surse.
Internetul s-a impus in China ca un mijloc de comert si comunicare, prin
intermediul caruia oamenii isi pot exprima opiniile, chiar daca domeniul web
este strans controlat de catre autoritatile din China, nelinistite de
posibilitatea extinderii anumitor proteste, sau de manipularea mass-media a
problemelor sociale.
Recent, guvernul de la Beijing a anuntat noi legi pentru difuzarea
imaginilor video pe paginile de internet, avans ca scop controlarea unui
sector media din ce in ce mai popular in China.
Potrivit acestor legi, care vor intra in vigoare pe 31 ianuarie, numai
companiile controlate de stat si cele care au licente vor avea dreptul de a
difuza imaginivideo pe internet.