Autoritatile si-au luat gåndul ca vor semna contractul de deszapezire pentru cele doua autostrazi påna la primavara. Compania PA&CO International, care a cåstigat licitatia de deszapezire in decembrie 2007 acuza Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) ca blocheaza derularea contractului.

Cea de-a doua licitatie de deszapezire, organizata abia in luna decembrie 2007 pentru cele doua tronsoane de autostrada, a fost cåstigata de consortiul de firme PA&CO International si Romprest, care au depus o oferta de 2,5 milioane de euro. Contracandidatii, consortiul format din Argecom Pitesti, Euroconstruct Trading '98 si Dimar, au avut o oferta de 4,3 milioane de euro. Dupa finalizarea licitatiei, firma Argecom a depus o contestatie la CNSC.
Contractul a fost astfel blocat, iar deszapezirea a ramas in sarcina Companiei de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR). Conducerea CNADNR asteapta de mai bine de o luna decizia CNSC privind contestatia depusa de Argecom. „Asteptam din decembrie solutionarea contestatiei. Ce putem face? Nu stiu cand va fi finalizata decizia“, ne-a declarat Constanti n Duica, directorul general adjunct al CNADNR.

De partea cealalta, compania PA&CO sustine ca atitudinea CNSC este una dintre cauzele dificultatilor intampinate de soferi, pe autostrazile Bucuresti - Pitesti si Bucuresti - Cernavoda. „CNSC avea la dispozitie cai legale pentru a evita situatii ce au pus in pericol viata participantilor la trafic, dar a preferat sa impiedice deszapezirea celor doua autostrazi, prin trenarea unor decizii“, se arata intr-un comunicat al PA&CO.

Procesul de contestatie dureaza 30 de zile
Conform legii, pana la judecarea pe fond a cauzei, proces ce dureaza 30 de zile, CNSC poate dispune ca, in cazul unor situatii de urgenta, suspendarea contractului sa fie ridicata. „O astfel de hotarare ar fi permis consortiului castigator sa actioneze pe cele doua autostrazi in perioada caderilor masive de zapada.