Disputa privind moartea fostului director al cotidianului „Adevarul“ a ajuns in faza in care inclusiv anchetatorii par dispusi sa priveasca evenimentele in urma carora Dumitru Tinu a decedat dintr-o perspectiva ceva mai ampla. Procurorii au redeschis ancheta pentru a vedea in ce masura suspiciunea conform careia trecerea in nefiinta a lui Tinu se incadreaza la „omor din culpa“ este sustenabila cu argumente criminalistice. Opinia expertilor de la Volvo naste noi suspiciuni.

Nu cunoastem motivele care au stat la baza deciziei magistratilor prahoveni de a redeschide dosarul pentru a cerceta aceasta posibilitate, insa ziarul „Gardianul“ a fost in masura sa aduca in atentia opiniei publice amanunte care rastoarna concluzia initiala a anchetei, conform careia Tinu ar fi murit in urma impactului masinii pe care o conducea, impact care ar fi avut loc la o viteza de 60-70 de kilometri pe ora. Asa cum am aratat in editiile anterioare in care am tratat acest subiect, expertii Parchetului au dovedit in ultima lor analiza ca, intr-adevar, impactul respectiv s-a produs la viteza de 20 de kilometri pe ora. Comparativ, prezentam imaginea autoturismului Volvo S40 condus de Dumitru Tinu si fotografia unui model identic, avariat in urma impactului la 60-70 de kilometri pe ora.

Marul discordiei: centura de siguranta
Aici fiind ajunse concluziile anchetei privind moartea lui Dumitru Tinu, centrul de greutate al anchetei vizand decesul sau se muta pe concluziile raportului medico-legal ce va fi intocmit dupa ce rezultatul studiului privind osemintele directorului de la „Adevarul“ va fi predat organelor de urmarire penala. Raportul de expertiza va demonta, sau nu, o alta teorie emisa in acest caz, teorie care justifica, pana in momentul de fata, modul in care cadavrul jurnalistului a fost gasit in afara autoturismului. Pentru elucidarea acestui aspect, trebuie gasit un raspuns la intrebarea: „Purta Dumitru Tinu centura de siguranta, ori nu?“ Si daca nu o purta, cum a fost posibila expulzarea trupului sau din masina, la un impact dovedit ca petrecut la o viteza foarte mica (20km/h)? Aceasta, in conditiile in care parbrizul autovehiculului pe care il conducea era intact, sparta fiind numai luneta acestuia.



Volvo S40 condus de Tinu, impact petrecut la 20km/ora



Volvo S40, impact petrecut la 40km/ora, conform Euro NCAP

Un prim element care ar putea, daca nu lamuri, macar trezi suspiciuni cu privire la acest aspect este marturia de la dosar a soferului lui Dumitru Tinu. Acesta sustine ca seful sau era foarte strict in privinta centurii de siguranta si ca ii solicita imperativ sa o poarte. El insusi o purta de fiecare data, mai putin atunci cand era vorba de deplasari foarte scurte. Conform acestei declaratii, Tinu purta de fiecare data centura de siguranta atunci cand se deplasa pe distante mari. Or, atunci cand a murit, Tinu pleca de la Bucuresti spre Breaza, unde avea o casa de vacanta.