Arpad Dobre Taxa auto de prima inmatriculare a fost modificata conform cerintelor UE, dar va starni mania celor care vor o masina noua de import. Acestia vor achita aproape de trei ori mai mult decat ar fi platit in varianta veche. Pe de alta parte,
Arpad Dobre Taxa auto de prima inmatriculare a fost modificata conform cerintelor UE, dar va starni mania celor care vor o masina noua de import. Acestia vor achita aproape de trei ori mai mult decat ar fi platit in varianta veche. Pe de alta parte, costurile vor scadea mult, chiar foarte mult, in cazul inmatricularii unor masini second-hand, de import, vechi de 15-20 de ani. Vesti proaste In varianta inca in vigoare, cei care si-au cumparat o masina de import cu vechime sub un an, cu motor euro 4 de 1.600 de centimetri cubi (CMC) ar avea de platit o taxa de 184 de euro. De asemenea, cei care si-au achizitionat un autoturism cu aceeasi norma de poluare, cu cilindreea de 1.900 cmc, platesc 509 euro, conform calculatorului de taxe de pe http://www.mfinante.ro. In varianta "imbunatatita", taxa se va dubla si chiar tripla, conform unor surse guvernamentale, ajungand la peste 450 de euro la o cilindree de 1.600 cmc, respectiv peste 1.000 de euro la masinile cu motoare de 1.900 cmc. Favoruri pentru second-hand In prezent, cea mai mare taxa de prima inmatriculare, de circa 8.600 de euro, se cere pentru masinile mai vechi de 6 ani, non-euro si cu motor de 3.000 cmc. In noua varianta, ar putea fi de cel mult 5.500 de euro pentru masini cu aceeasi cilindree si motor non-euro, vechi de 10 ani. De asemenea, pentru masinile vechi de 15-20 de ani, taxa ar putea fi redusa cu pana la 90%, la 500-800 de euro. Aceste niveluri nu sunt cele finale, iar grila oficiala va fi data publicitatii pana la sfarsitul acestei luni.


Despre autor:

Cancan

Sursa: Cancan


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.