Noul sistem de calculare a taxei auto a fost aprobat de Comisia Europeana, a declarat seful Departamentului pentru Afaceri Europene, Adrian Ciocanea. „S-a hotarat ca saptamana viitoare sa se definitiveze ultimele detalii, astfel incat pana pe 31 ianuarie sa poata fi emisa ordonanta de modificare a legislatiei in domeniu“, a spus Ciocanea. Potrivit noilor modificari, valoarea taxei auto va creste chiar si de aproape trei ori in cazul masinilor noi, urmand sa scada proportional cu vechimea, in cazul autovehiculelor cu aceeasi cilindree si incadrate in aceeasi norma de poluare euro. Daca taxa actuala pentru o masina noua cu norma de poluare Euro 4 si cu cilindree de 1.400-1.600 de centimetri cubi (cmc) este de putin peste 100 euro, in noua formula pe care Executivul o propune Comisiei, aceasta creste pana la mai mult de 400 euro.

In acelasi timp, ea scade o data cu vechimea masinii, ajungand ca acelasi automobil, dar vechi de doi ani, sa fie taxat cu o suma mai mica cu 15%. In cazul unei masini noi Euro 4 cu motor de 1.600 cmc, taxa de prima &ici rc;nmatriculare va fi de circa 460 euro, urmand sa scada progresiv in functie de vechimea masinii. O masina de acelasi tip si cu motorizare de peste 1.900 cmc va fi inmatriculata pentru o suma ce se apropie de 1.000 euro. Cele mai noi masini de tip Euro 3 cu cilindree de 1.400-1600 de centimetri cubi vor fi inmatriculate contra unei sume de aproape 1.000 de euro. Cuantumul scade si in acest caz in functie de vechimea masinii. Pe noul sistem de calcul al taxei, cea mai mare valoare a acesteia este de circa 5.500 euro, fiind valabila in cazul unei masini non-Euro cu cilindreea de peste 3.