Principalele motive pentru care romancele nu doresc sa aiba copii sint lipsa banilor si dorinta de a avansa in cariera.

Aproape jumatate dintre femeile din mediul urban ramin insarcinate fara sa isi planifice sarcina, arata un studiu realizat in luna noiembrie de Gallup Romania. Totodata, motivele care le determina pe romance sa nu aiba copii sint lipsa posibilitatilor financiare si crearea unui statut social.

Doar 41% dintre femeile insarcinate sau care au nascut si-au planificat sarcina, facindu-si analize, urmarindu-si ovulatia sau luind diverse vitamine. O treime dintre femeile chestionate nu pot mentiona nici un motiv pentru care este indicat consumul de suplimente nutritive cu acid folic in perioada de preconceptie, desi studiile au aratat ca asigurarea aportului de vitamine si minerale este vitala pentru sanatatea fatului, putind reduce cu pina la 90% incidenta malformatiilor congenitale. Astfel, peste trei sferturi dintre femei nu iau vitamine in faza de preconceptie si doar un sfert dintre femeile insarcinate si 12% dintre cele care se pregatesc pentru sarcina stiu ca malformatiile congenitale pot fi prevenite prin consumul de multivitamine in timpul sarcinii.

In schimb, cele mai multe femei considera ca sanatatea viitoarei mame este cea mai importanta in faza de preconceptie, in timp ce, pe parcursul sarcinii, cele mai multe femei sint atente la alimentatie. Analizele de singe nu sint o prioritate pentru viitoarele mamici, aproape 70% dintre femeile aflate in perioada de preconceptie afirmind ca isi fac sau isi vor face toate analizele inainte de a ramine insarcinate. Insa rezultatele studiului arata ca doar 43% dintre femeile insarcinate sau care au nascut recunosc ca au facut acest lucru.

Din esantionul de femei insarcinate sau devenite proaspete mamici, mai putin de jumatate (doar 45-46%) faceau controale periodice la medicul ginecolog inainte de sarcina.

Pe perioada sarcinii insa, ponderea femeilor care afirma ca merg la ginecolog in mod regulat creste la 82%. „Cercetarea ne dezvaluie o discrepanta intre modelul ideal descris de respondente si cel real privitor la comportamentele si atitudinile predominante in perioada prenatala, perioada sarcinii si cea postnatala. Datele obtinute ne releva o lipsa de informare destul de acuta privind rolul suplimentelor nutritive", a declarat Renate Nenciu, engagement manager la Departamentul cercetari de marketing din cadrul The Gallup Organization Romania.