Laptopuri ultrasubtiri sau posibilitatea de a inchiria filme pentru iTunes. Utilizatorii Apple l-au asteptat in acest an pe Steve Jobs ca pe un soi de Mos Craciun.

Steve Jobs si-a prezentat marti noua comoara: un laptop ultrasubtire, de 1,93centimetri. Foto: Reuters La fel ca in fiecare an, credinciosii intru Apple se aduna la San Francisco, la tirgul Macworld, pentru a-i sorbi vorbele gurului Steve Jobs din speech-ul de inceput de an. Cel mai tare se ciulesc insa urechile la noile produse pe care bossul din spatele marului urmeaza sa le dezvaluie pentru 2008. Daca acum 12 luni se anunta cu mare fanfara iPhone-ul, cunoscatorii din domeniu pronosticau fara doar si poate o lansare care sa surclaseze telefonul ajuns pina acum in Romania doar pe cai piratate. Iar asteptarile nu le-au fost inselate marti seara, anunta BBC, seful Apple a rupt gura asistentei purtind pe degete noua comoara: un laptop de numai 1,93 centimetri grosime, botezat MacBook Air.

Cei care isi rodeau unghiile pe tot felul de bloguri, chibitind ce urmeaza sa mai aduca Jobs, au avut in mare parte dreptate. Un alt anunt-bomba de la Apple a fost lansarea unui serviciu de inchiriere de filme pentru iTunes. Compania americana a incheiat deja contracte cu cele mai importante studiouri, din rindul carora nu lipsesc majorii Disney si Fox.

Marea atractie a zilei ramine MacBook Air, laptopul care nu are un driver de CD sau DVD. „A fost construit pentru a functiona precum un aparat wireless", il lauda Jobs. Laptopul se va afla in directa concurenta cu o serie de aparate portabile de la Sony, Dell sau Asus, care produc deja asa-numitele sub-notebooks, mai usoare si mai mobile. MacBook Air va fi disponibil pe piata in doua saptamini si va costa 1.799 de dolari.

Pina sa urce Jobs la pupitru pentru a zgudui audienta, datul cu parerea a fost la ordinea zilei atit in presa traditionala, cit si pe blogurile cu antene infiltrate pina in cele mai dosite unghere ale companiei. Unii s-au potrivit de minune cu ce a glasuit seful Apple, altii au fost de-a dreptul fantezisti. Unul dintre blogurile care au incercat un pronostic in legatura cu „orgia din San Francisco" este gazduit de site-ul publicatiei „The Guardian". Posibile ciorne ale discursului lui Jobs, aparute pe Wikipedia si pomenite de britanici (iPhone-ul lansat cu siguranta in Japonia anul acesta si filmulete de pe YouTube disponibile si in iTunes), au fost insa toate dezumflate de seful Apple. Aceeasi soarta au avut-o si referirile la posibile aplicatii care ar urma sa fie lansate in colaborare cu blogul muzical Last.fm sau cu Twiter, dovedite simple speculatii.

Si alte bloguri care au plecat urechea inspre ce stiu cei din gradina lui Jobs au incercat prognoze utopice. Pentru cei care visau la un iTablet sau la un MacBook Touch, pe modelul iTouch, daringfireball.net le-a taiat tot elanul: „Nici vorba. Daca exista un asemenea exemplar in laboratoarele Apple, sigur nu il vom vedea azi sau poate niciodata". John Gruber, cel care anima blogul de mai sus, chiar ironizeaza strategia dupa care Apple isi lanseaza produsele: „De fiecare data cind evaluez un produs Apple, am doua intrebari in minte: 1. Vor face oamenii coada de indata la lansare? 2. Daca raspunsul este nu, exista vreo strategie pe termen lung dupa care Apple incepe sa vinda acest produs? Daca raspunsul la cele doua intrebari este nu, Apple va face acest pas. iPhone este exemplul perfect pentru punctul 1, la fel cum Apple TV este pentru al doilea".

MacBook Air Macworld Expo 2008 The world's thinnest notebook

Sint utilizatorii de Mac mai inteligenti decit cei de PC? Afla pe www.cotidianul.ro/select