Britanicul Ali Imran, condamnat anul trecut la sapte ani de inchisoare pentru uciderea din culpa a regizorului Cristian Nemescu, a inginerului de sunet Andrei Toncu si a taximetristului Dumitru Arustei este vinovatul exclusiv de producerea accidentului rutier produs noaptea de 25 spre 26 august 2006, se arata in motivarea sentintei data ieri de Judecatoria sectorului 5.

"Cu toate ca semaforul electric indica culoarea rosie, iar ceilalti participanti la trafic oprisera deja la nivelul intersectiei, conducatorul auto Ali Imran a ignorat acest lucru, si-a continuat deplasarea si a patruns in intersectie pe culoarea rosie a semaforului electric”, se arata in motivare.

EXPERTIZELE. Magistratii au invocat, de asemenea, primul raport de expertiza tehnica, potrivit caruia britanicul rula cu aproximativ 113 km/ora. Acelasi document de specialitate a aratat si ca impactul masinii conduse de Imran cu Taximetrul Dacia Logan in care se aflau cele trei victime s-a produs la patru metri si jumatate dupa marcajul pietonal. In motivare se arata ca si cea de-a doua expertiza realizata in cauza, dupa contestarea primelor concluzii de catre Imran, confirma aceste date si chiar stabileste o viteza mai mare a masinii acuzatului: aproximativ 116 km/ora in momentul producerii accidentului.

Citeste si:

Acest ultim raport ma stabilea si faptul ca Imran ar fi putut preveni accidentul "daca ar fi circulat cu o viteza maxima autorizata in localitate si ar fi oprit autoturismul inainte de patrunderea in intersectie. Pentru conducatorul autoturismului Dacia Logan nu a existat posibilitatea evitarii impactului.”

INDIFERENTå SI NEADEVAR. "Instanta apreciaza ca fata de modalitatea de savarsire a faptelor, inculpatul conducand pe drumurile publice, intr-o zona urbana intens circulata, autoturismul cu o viteza mult superioara celei legale, respective de mai mult de doua ori mai mare - 116 km pe ora, a ignorat complet cele mai elementare reguli de circulatie, respective culoarea rosie a semaforului, aspecte ce denota indiferenta inculpatului fata de eventualele consecinte ale actiunilor sale pentru viata si integritatea celorlalti participanti la traficul rutier, gradul de pericol social al faptelor ca si impactul acestora si a urmarilor produse de constiinta opiniei publice este deosebit de ridicat. De altfel, indiferenta inculpatului in momentul producerii evenimentului rutier fata de consecintele actiunii sale rezulta si din declaratia acestuia: 'acel taxi a aparut de nicaieri . . . . nu am observat daca taxiul a venit din stanga sau din dreapta>>”, mai retin magistratii in motivare.

Judecatorii invoca de asemenea si faptul ca Imran ar fi incercat sa induca in eroare organele de ancheta sustinand ca la momentul producerii accidentului culoarea semaforului era galbena.