Criticii americani de film dezaproba faptul ca filmul lui Cristian Mungiu '4 luni, 3 saptamani si 2 zile>> nu se regaseste intre cele noua productii straine alese de Academia Americana de Film pentru nominalizarile la categoria Cel mai bun film stra
Criticii americani de film dezaproba faptul ca filmul lui Cristian Mungiu '4 luni, 3 saptamani si 2 zile>> nu se regaseste intre cele noua productii straine alese de Academia Americana de Film pentru nominalizarile la categoria Cel mai bun film strain. Regizorul roman s-a aratat si el dezamagit de acest lucru si trage concluzia ca americanii prefera alt gen de cinema.

Preselectia facuta de Academia Americana de Film a ridicat semne de intrebare in randul presei straine, cu precadere a celei din State. Publicatiile LA Weekly, dar si The Hollywood Reporter, se arata surprinse de omisiunea filmelor „4,3,2“ si „Persepolis“. „Este o mare surpriza faptul ca filmul lui Cristian Mungiu '4 luni, 3 saptamani si 2 zile>>, care a primit Palme D'Or la Cannes si o serie de alte mari premii, nu se afla pe lista intocmita de Academie“, noteaza The Hollywood Reporter. „Pe langa „4 luni“, o alta absenta notabila este si propunerea Frantei, filmul animat „Persepolis“, care deja a primit premiul juriului la Cannes“, mai arata publicatia. LA Weekly critica, in articolul &b dquo;Cum spui 'Scandalul Oscarurilor>> in limba romana?“, faptul ca filmul lui Cristian Mungiu nu a ramas in cursa pentru nominalizarile la Oscar. Criticul de film Scott Foundas scrie aici ca ziua in care s-a facut preselectia aceasta „va ramane in istoria premiilor Academiei drept infama“. Dupa ce a reusit sa obtina la Cannes trofeul suprem din partea unui juriu prezidat de Stephen Frears, in aproximativ opt luni, „4,3,2“ a obtinut, potrivit Mobra Films, alte 14 premii internationale, iar Mungiu este primul regizor roman al carui film a primit o nominalizare la premiul Globul de Aur pentru cel mai bun film strain.

Cristian Mungiu, dezamagit ca a iesit din competitie
Cristian Mungiu, aflat la Tokyo pentru promovarea „4,3,2“, a transmis printr-un comunicat faptul ca este dezamagit pentru ca filmul sau nu se afla printre cele noua care continua cursa pentru Oscar. „Sunt dezamagit, desigur, ca '4 luni, 3 saptamani si 2 zile>> nu a fost selectionat intre filmele care continua cursa pentru Oscar in principal pentru faptul ca primirea grozava din presa americana crease aceasta asteptare. Daca parcurgem insa lista filmelor retinute fata de cea a filmelor neretinute, constatam ca suntem intr-o companie foarte placuta si ca votantii pentru Oscarurile americane pentru film strain pur si simplu prefera un alt tip de cinema“, spune Cristian Mungiu.

Gardianul

Sursa: Gardianul