Desi au castigat licitatia, nu pot demara lucrarile de deszapezire
"Nu s-a semnat contractul, nu ne deszapezim"Companiile Romprest Service si Pa&CO, firme castigatoare ale licitatiilor organizate pentru deszapezirea autostrazilor A1 si A2, nu au semnat contractul cu autoritatea responsabila. Ca urmare a contestarii rezultatului licitatiei, cele doua firme castigatoare nu pot demara lucrarile de deszapezire, desi in luna decembrie 2007 au fost declarate castigatoare.
In momentul de fata, consortiul nu are nicio responsabilitate sau obligatie legala pentru deszapezirea si intretinerea pe timp de iarna a autostrazilor A1 si A2.
Pana la solutionarea contestatiei si eventuala semnare a contractului cu Romprest Service si PA&CO, atributiile care in mod normal ar fi intrat in posesia acestora au fost atribuite autoritatilor care administreaza autostrazile.
Reprezentanti din cadrul consortiului au declarat recent ca din punct de vedere operational acestea sunt pregatite sa intervina in orice moment cu resursele necesare si specifice activitatilor de deszapezire pe sectoarele de drum mai sus mentionate.
Totodata, acestia au declarat ca lucrarile vor demara doar in momentul in care va exista un contract semnat si dupa primirea ordinului de incepere.
Compania Romprest Service este lider pe piata de Servicii Integrate din Romania, avand un numar de 4.000 de angajati. Aceasta isi desfasoara activitarea prin intermediul a trei divizii, mai exact cele de Drumuri, Salubritate si Facilities Management.Firmele de salubrizare au "rezolvat" problemaIn prima jumatate a perioadei de iarna, o mare parte din activitatea ce urma sa revina unor firme specializate in deszapezire a fost atribuita firmelor de salubrizare sau, de cele mai multe ori, cetatenilor.
Firmelor de salubrizare li s-a cerut sa intervina pentru deszapezire cu tot parcul de utilaje pe care il aveau la dispozitie la acea vreme, pe toate strazile din Bucuresti, inclusiv pe cele secundare. Decizia nu ar fi fost una rea, daca nu ar fi venit prea tarziu.
Firmele au intervenit in cursul zilei, cand stratul de zapada era prea mare, fapt ce a dus la blocaje in trafic si la haos in randul cetatenilor. Acestora li s-a reamintit ca datoria lor este sa adune zapada din fata blocurilor sau caselor, dar si din fata firmelor la care sunt angajati. Pentru ajutorarea cetatenilor, peste 850 de politisti, 130 de jandarmi si 30 de echipaje ale inspectoratelor pentru situatii de urgenta au actionat pentru ameliorarea efectelor meteorologice din luna decembrie 2007.Contracte semnate, proiecte doar pe hartie...La inceputul lunii noiembrie 2007, Florin Dascalu, directorul de intretinere a drumurilor din cadrul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), declara ca pana la data de 15 noiembrie vor fi semnate contractele cu firmele care au castigat licitatiile pentru deszapezirea drumurilor.
"La cinci din cele sapte regionale s-au organizat licitatiile, iar acum se afla in curs de analiza ofertele firmelor care vor realiza deszapezirea. Pana pe 15 noiembrie vom avea toate contractele incheiate", declara la acea vreme Dascalu.
Cu toate acestea, mai multe localitati din tara s-au confruntat cu probleme incepand de la drumuri blocate pana la intreruperi ale alimentarii cu energie electrica.
Cauzele care au dus la aparitia acestor probleme au fost, si de aceasta data, lipsa utilajelor pentru deszapezire.
Toate acestea s-au intamplat in ciuda faptului ca masurile necesare pentru combaterea si inlaturarea efectelor produse de vremea nefavorabila au fost stabilite inca de la inceputul lunii decembrie.
Licitatiile pentru deszapezirea Capitalei, dar si cele pentru Iasi, au fost organizate "putin cam tarziu", in opinia directorului CNADNR, totusi "contractele vor fi perfectate pana la data de 4 decembrie 2007, ceea ce este mai devreme decat au fost anul trecut ".