Vanzarile Dacia pe piata germana, cea mai mare piata de profil din Europa, au crescut anul trecut cu 175%, la 17.300 de unitati, dintre care 4.296 de unitati au fost cu motorizare diesel, compania avand o cota de piata, pe segmentul compact, de 2,1%,
Vanzarile Dacia pe piata germana, cea mai mare piata de profil din Europa, au crescut anul trecut cu 175%, la 17.300 de unitati, dintre care 4.296 de unitati au fost cu motorizare diesel, compania avand o cota de piata, pe segmentul compact, de 2,1%, potrivit Autoritatii Federale de Transport, KBA, din Germania, informeaza Mediafax. In luna decembrie a anului trecut, numarul autovehiculelor comercializate de compania controlata de grupul Renault a urcat cu 93,1% fata de aceeasi luna a anului precedent, la 1.402 unitati. Potrivit sursei citate, cota de piata a producatorului auto pentru clasa compact a fost anul trecut de 2,1%, iar in luna decembrie de 2,2%.
In Franta, numarul autovehiculelor comercializate de Dacia a urcat de la 18.742 unitati in 2006 la 32.635 unitati, nivel atins la finele anului trecut, potrivit datelor publicate de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile. Vanzarile Dacia la nivel global au crescut in 2007 cu 17,4%, la 230.473 de unitati, de la 196.378 de unitati in urma cu un an. Evolutia vanzarilor a fost sustinuta de autoturismul Logan, care a fost vandut in 367.745 de unitati la nivel global, cu 48% mai mult decat in 2006, atat sub marca Dacia, cat si sub brandul Renault.
In Romania, compania a comercializat anul trecut 102.062 unitati, piata romaneasca fiind cea mai importanta pentru producatorul auto.
Numarul inmatricularilor de masini noi in Germania s-a redus in 2007 cu 9,2%, la 3,148 milioane de autovehicule, cel mai scazut nivel consemnat de la reunificarea tarii in anul 1990. Evolutia pietei auto din Germania in 2007, influentata negativ de majorarea taxei pe valoarea adaugata (TVA) incepand cu 1 ianuarie, a depasit recordul negativ din anul 1993, cand au fost inmatriculate 3,194 milioane de masini noi.
Declinul pietei auto din Germania a fost sustinut si de cresterea preturilor la combustibili, de majorarea taxelor si de nesiguranta legata de legislatia privind taxele pentru emisiile de carbon.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.