Consiliul National al Audiovizualului a sanctionat OTV cu 10.000 de lei pentru difuzarea emisiunii “Telezodiac”  care a incalcat articolul 29, litera h din Legea audiovizualului si articolul 112, alineatul 1 din Codul de regleme

Consiliul National al Audiovizualului a sanctionat OTV cu 10.000 de lei
pentru difuzarea emisiunii “Telezodiac”
care a incalcat articolul 29, litera h din Legea audiovizualului si
articolul 112, alineatul 1 din Codul de reglementare a continutului
audiovizual. Totodata, postul lui Dan Diaconescu a mai fost amendat cu alti 10.000
de lei pentru emisiunea “Lumea de azi, lumea de maine”, difuzata pe 8 ianuarie,
pentru promovarea aparatului “spiridusul”, destinat persoanelor bolnave de
cancer si osteoporoza.


Potrivit CNA, emisiunea a incalcat articolul 145,
alineatul 2 din Codul de reglementare a continutului audiovizual, potrivit caruia
"este interzisa difuzarea de publicitate pentru produse medicamentoase,
vitamine, suplimente alimentare, nutrienti, suplimente nutritive si tratamente
medicale in emisiuni pentru copii sau in pauzele publicitare care preceda ori
urmeaza unor astfel de emisiuni”, articolul 146, alineatul 1 din acelasi Cod,
care prevede faptul ca “este interzisa difuzarea de publicitate si
teleshopping: a) la produse pentru tratarea alcoolismului; b) la tratamente
clinice impotriva caderii parului; c) pentru hipnoza, terapie prin hipnoza,
psihologie, psihanaliza sau psihiatrie; d) la produsele medicamentoase al caror
cost este compensat” si alineatul 2 al aceluiasi articol, potrivit caruia
"este interzisa mentionarea in publicitate sau in teleshopping a unor
indicatii terapeutice referitoare la boli precum: a) tuberculoza; b) bolile cu
transmisie sexuala; c) alte boli infectioase grave; d) cancer si alte boli
tumorale; e) insomnia cronica; f) diabet si alte boli metabolice, precum si
articolul 112, alineatul 1 din Cod (“Este interzisa difuzarea de emisiuni,
altele decat emisiunile de teleshopping, in care sunt prezentate bunuri sau
servicii individualizate care pot fi identificate de public prin marca, producator
ori prin modalitati de comercializare; aceste restrictii nu se refera la
denumirea companiilor producatoare de bunuri sau prestatoare de servicii”) si
articolul 27, alineatul 1 (“Publicitatea si teleshoppingul se difuzeaza grupat,
trebuie sa fie usor de identificat prin marcaje corespunzatoare si trebuie sa
fie separate de alte parti ale serviciului de programe prin semnale optice si
acustice”) si alineatul 4 (“Publicitatea mascata si teleshopping-ul mascat sunt
interzise”)din Legea audiovizualului.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.