Primarul Liviu Negoita (foto) a amenajat in Sectorul 3 al Capitalei parcari de resedinta cu 80.000 de locuri, din care 2800 sunt neinchiriate. Despre intentia sa de a le rotunji numarul la 100.000, dar si despre stadiul lucrarilor la cele trei parcaje supraterane si alte trei imobile de locuinte ne-a vorbit edilul intr-un scurt interviu.
In ce stadiu se afla constructia blocurilor?
In zona Cioplea am demarat santierul pentru cele trei imobile unde intentionam sa construim aproximativ 200 de unitati locative. Vorbim de garsoniere, de apartamente cu 2 si cu 3 camere pentru doua categorii: persoanele evacuate din imobile nationalizate si pentru tineri. Eu sper ca in vara aceste imobile sa fie date in folosinta, astfel incat sa putem oferi o sansa civilizata celor care au nevoie de aceste locuinte.
Sunt din fondurile primariei, sau prin parteneriat public privat?
Exclusiv cu fonduri de la primarie, din bugetul local.
Sunteti campion la parcarile de resedinta. Cum decurg lucrarile la cele supraterane?
La capitolul parcari, una va fi finalizata in aceasta primavara, la intersectia Bd. Calea Vitan cu Mihai Bravu, pe strada Racari - este o parcare supraetajata. Cea de-a doua va fi construita la intersectia Bd. Decebal cu Calea Calarasi. Lucrurile acolo au intarziat un pic, dar suntem in masura sa anuntam ca, imediat ce timpul rece va trece, o sa incepem santierul la parcajul supraetajat de resedinta. In fine, mai avem parcajul din spatele Tribunalului municipiului Bucuresti - fostul magazin Junior , cu o capacitate de 1000 de locuri.
Eu sper ca anul acesta, pana in vara, sa ne apropiem de 100.000 de locuri de parcare la sol. Pana acum am amenajat 80.000 de locuri, majoritatea in spatele blocurilor dar si in spic, pe marile bulevarde (6800). Ce ma multumeste pe mine ca primar este ca, la data la care vorbim, am un numar de 2800 de locuri de parcare care n-au fost solicitate la inchiriere. Asta inseamna ca exista locuri libere chiar si pentru cei aflati in tranzit, deci nu avem o presiune in acest domeniu. De aceea am si luat masura ridicarii masinilor parcate neregulamentar, pentru ca omului trebuie sa-i oferi intai o alternativa, si abia apoi, daca nu o apreciaza, ii ridici autoturismul - ceea ce si facem.