O dezvaluire facuta de Grupul de Investigatii Politice arata ca presedintele Basescu lucreaza cu dubla masura. Basescu a fost sanctionat profesional inainte de 1989, la fel ca Norica Nicolai, dar asta nu l-a impiedicat apoi sa accepte de doua ori postul de ministru la Transporturi.

Grupul de Investigatii Politice (GIP) condus de Mugur Ciuvica a dezvaluit ieri ca Traian Basescu a fost demis in mai 1989 din functia de sef al reprezentantei Navrom la Anvers pentru "grave nereguli profesionale". Concret, Traian Basescu a fost acuzat ca a semnat incorect factura de reparare a navei Zimnicea, reparatiile fiind efectuate la Anvers, in ianuarie 1989. Comunicatul GIP este insotit si de raportul comisiei de ancheta din cadrul Ministerului Transporturilor, potrivit careia comandatul navei "a semnat partial" factura de reparatii, iar reprezentantul Navrom la Anvers a semnat-o in intregime, "depasindu-si atributiunile".

CONTESTATIE. Ca si Norica Nicolai, si Traian Basescu a contestat sanctiunea profesionala, insa Comisia Ministerului Transporturilor a mentinut decizia, sanctionandu-l in plus pe actualul sef al statului si cu reducerea retributiei cu 20%, se arata in comunicat. "Traian Basescu a fost dat afara de la Anvers in urma unor grave nereguli profesionale. Presedintele Traian Basescu isi motiveaza refuzul de a semna numirea Noricai Nicolai in functia de ministru al Justitiei printr-o sanctiune primita de aceasta in 1987, in urma instrumentarii gresite a unui dosar penal. Daca Traian Basescu si-ar fi aplicat siesi criteriile de profesionalism pe care i le pretinde Noricai Nicolai, ar fi trebuit sa refuze si in 1991 si in 1996 numirea sa in functia de ministru al Transporturilor", spune Mugur Ciuvica. El ii contesta lui Basescu dreptul de "a vorbi despre dosarele altora", amintind ca dosarele pe numele sefului statului, precum cel de colaborator al Securitatii, cel de cadre sau cel profesional de la Navrom au fost distruse sau au disparut.

Citeste si:

ACTE. GIP a anexat comunicatului si documentele acestui caz: memoriul inaintat de Basescu in urma schimbarii sale de la Anvers, ordinul de constituire a comisiei de ancheta si raportul intocmit de aceasta. In memoriul adresat la 25 mai 1989 sefului Departamentului Transporturi navale Constanta, Gheorghe Anghelescu, Traian Basescu vorbeste despre eforturile sale de a aduce economii companiei si se declara "profund nedreptatit" de modul in care a fost interpretata factura de reparatii a navei. Prin Ordinul de la 29 mai 1989, la nivelul Departamentului Transporturi Navale din cadrul Ministerului Transporturilor s-a constituit o comisie de analiza a reparatiilor efectuate la nava Zimnicea in ianuarie 1989, care, potrivit documentului, urma sa discute cu comandantul navei si cu reprezentantul Navrom la Anvers.