Anul trecut s-au vandut in Romania peste 900.000 de monitoare, LCD-urile reprezentand 90% din piata. Pentru 2008 se estimeaza o crestere de 10%-12% a vanzarilor, dar si patrunderea modelelor OLED.

Cele mai optimiste cifre pentru piata romaneasca a monitoarelor ajung la 950.000 de unitati vandute in 2007 si se estimeaza o crestere a vanzarilor de 10%-12% in acest an.

Daca ne uitam la vanzarile marilor lanturi de retail observam ca monitoarele cu tub catodic sunt aproape de a intra "in istorie". La Flamingo, CRT-urile au reprezentat 10% din vanzarile pe anul trecut in timp ce UltraPro estimeaza un total de 5% din vanzarile pe anul in curs. La ambele companii, majoritatea vanzarilor de CRT-uri au fost prin proiectul Euro200. De asemenea, CRT-uri au fost incluse si in echiparea telecentrelor (304 de monitoare cu tub catodic si 64 de monitoare LCD). In proiectul Economia Bazata pe Cunoastere au fost distribuite doar monitoare TFT (4.905 unitati). Potrivit jucatorilor de pe piata, in trimestrul al IV-lea s-a vandut o treime din totalul monitoarelor. La eMAG.ro, de exemplu, s-au vandut 6.900 de monitoare/televizoare LCD in perioada noiembrie-decembrie, ne-a declarat Florin Pravai, Director Divizie Produs.

Citeste si:

NOI TEHNOLOGII. Cresterea pietei de profil pe 2008 se va contura pe masura ce clientii vor continua sa achizitioneze monitoare de tip LCD, pentru a inlocui produsele vechi (de tip CRT), dar si prin lansarea pe piata locala "a unor produse noi si asteptate de multa vreme, precum monitoarele OLED", este de parere Jiri Rizek, CEO Flamingo.