Shu Uemura, cosmeticianul preferat al Hollywoodului si cel care a dat numele unui brand de cosmetice de lux, a incetat din viata.

Exemplu de machiaj marca"Shu Uemura" Mai mult sau mai putin intimplator, nativii din Tokyo, cunoscuti sub denumirea "edo-ko", au reusit de fiecare data sa revolutioneze domeniile in care s-au implicat. Este si cazul stilistului Shu Uemura, care a devenit o legenda a machiajului la Hollywood intr-un timp-record, numele sau reprezentind acum unul dintre cele mai luxoase si exclusiviste produse cosmetice din lume. Singurul baiat din promotia 1950 a scolii de frumusete din Tokyo, Uemura si-a inceput cariera ca stilist la Hollywood dintr-o intimplare. Lucra ca asistent in echipa de stilisti pentru filmul "My Geisha", cu Shirley MacLaine in rolul principal, cind artistul de make-up a anuntat ca este bolnav si nu se poate deplasa la filmari, Uemura fiind cel care l-a inlocuit. "A reusit sa transforme fata caucaziana a lui MacLaine intr-o gheisa cu trasaturi asiatice. Uemura a fost ovationat de toti cei care au asistat la metamorfoza, inclusiv actrita, care nu se recunostea in oglinda", scrie pe pagina de Internet a companiei Shu Uemura. Dupa ce s-a intors la Tokyo, in anii ’60, a lansat un ulei demachiant urmat de o gama de produse de machiaj, in perfecta concordanta cu tendintele din moda la acea ora.

Secretul succesului sau, ca stilist, dar si al produselor pe care le-a promovat consta intr-o permanenta grija ca trendurile pe care el le lanseaza in make-up sa fie in perfect acord si armonie cu ce se intimpla pe marile podiumuri din lume, cu ce culori prefera creatorii de moda, care este tipul de femeie pe care acestia il promoveaza si ce fel de machiaj ar trebui ea sa poarte. Compania Shu Uemura, care poarta numele stilistului din 1982, a devenit parte a grupului L’Oreal SA din 2004. Site-ul oficial al companiei a anuntat moartea artistului, bolnav de pneumonie, pe 29 decembrie.

Pentru detalii despre stilistul japonez Shu Uemura, accesati www.cotidianul.ro/select