Firmele de taxi din Timisoara se confrunta cu o criza fara precedent de forta de munca, dupa ce, doar in ultima saptamana, peste 1.000 de soferi au predat cheile de la masini si au plecat. Motivul acestor demisii in masa este legat de castigurile mici, tratamentul umilitor din partea patronilor si de perspectiva ca Primaria Timisoara sa suplimenteze numarul autorizatiilor alocate taximetristilor independenti.

La sfarsitul anului trecut, consilierii locali au decis ca numarul autorizatiilor de taxi sa fie majorat de la 2.000 la 4.500, plasand orasul de pe Bega pe locul trei in tara intr-un top neoficial al autorizatiilor, in urma Clujului (6.000) si a Bucurestiului (9.500). „Aceasta suplimentare a fost facuta pentru ca sute de taximetristi au parasit firmele si au vrut sa devina independenti. Numai ca numarul autorizatiilor destinate taximetristilor independenti este limitat. Doua treimi revin prin lege firmelor si doar o treime taximetristilor independenti. Singura solutie, aprobata de Consiliul local, a fost majorarea numarului de autorizatii. In acest fel, independentilor le revin 1.500 de asemenea licente“, a ex plicat seful Biroului Transporturi din cadrul Primariei Timisoara, Culita Chis.

Soferii, adusi la disperare de patroni
„Ne-am saturat de jecmaneala la care am fost supusi de patroni. Ca sofer pe masina de firma trebuie sa dai o cota de 800.000 lei vechi pe zi, la care se adauga benzina, schimbul de ulei, filtrele si celelalte cheltuieli, care, cumulate, te aduc la un salariu de cateva milioane de lei pe luna. Inainte, taximetria era o meserie din care se castiga atat de bine, incat iti amortizai banii bagati intr-o masina noua in maximum un an. In prezent, multi patroni de firme de taxi isi cumpara masini noi si, in loc sa-i plateasca pe soferi dupa realizari, ei prefera sa-si achite ratele sau leasing-ul.