Ultima forma a taxei auto de prima inmatriculare, transmisa in urma cu doua zile la Bruxelles, continua sa fie contrara recomandarilor Comisiei Europene, cred reprezentantii mediului politic si de afaceri. Acestia considera ca guvernantii nu fac alt
Ultima forma a taxei auto de prima inmatriculare, transmisa in urma cu doua zile la Bruxelles, continua sa fie contrara recomandarilor Comisiei Europene, cred reprezentantii mediului politic si de afaceri. Acestia considera ca guvernantii nu fac altceva decåt sa traga de timp ca sa mai colecteze bani la buget.

„Guvernul nu convinge pe nimeni cu noua grila a taxei auto, cu atat mai putin pe oficialii europeni. Indiferent de procentele de crestere sau reducere ale taxei, aplicate in functie de vechimea masinii si capacitatea cilindrica, masura nu respecta prevederile europene“, ne-a declarat Liviu Dobrin, directorul general al Autovit Romania. Ultimele modificari ale legislatiei, transmise de Guvern miercuri seara la Bruxelles, au in vedere cresterea de trei ori a taxei in cazul masinilor noi. Astfel, daca taxa actuala pentru o masina noua cu norma de poluare Euro 4 si cu cilindree de 1.400-1600 de centimetri cubi este de putin peste 100 euro, in noua formula aceasta creste pana la mai mult de 400 de euro. In schimb, „birul“ ar urma sa scada cu pana la 30% pentru masinile vechi, scaderea fiind de 90% la a utoturismele mai vechi de 20 de ani. Pe noul sistem, cea mai mare valoare este de circa 5.500 de euro, fiind valabila in cazul unei masini non-Euro cu cilindreea de peste 3.000 de centimetri cubi, veche de circa zece ani. Chiar si cu aceste propuneri, taxa continua sa fie discriminatorie, iar cei care au elaborat propunerile nu fac altceva decat „sa traga de timp“, crede Liviu Dobrin. „Guvernantii au mai prezentat diferite grile, fiecare mai buna decat precedenta. Si tot asa, numai sa nu se renunte la ea, iar importatorii castiga in tot acest timp“, adauga directorul Autovit. In acelasi timp, cabinetul Tariceanu are tot interesul sa nu renunte la aceasta masura fiscala. „Felul in care e structurata taxa demonstreaza intentia Executivului de a colecta bani. Sa nu uitam ca premierul a propus ca doar o treime din sumele incasate din aceasta taxa sa fie alocata proiectelor de mediu“, ne-a declarat, la randul sau, deputatul PD Cristian Radulescu. La sfarsitul anului trecut, democratii au depus la Parlament un proiect legislativ de modificare a Codului fiscal. Ei cer eliminarea „birului“, dar si returnarea sumelor platite pana acum de romani in contul acestei taxe.

Nivelul de noxe, singurul criteriu de luat in calcul


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.