Oficialii Tata Group, despre automobilul de 1700 de euro: o masina confortabila, sigura, pentru toate tipurile de vremeRatan N. Tata, presedintele Tata Group si Tata Motors, poate fi mandru. A prezentat ieri "NANO", "Masina Poporului", mult asteptatul model al Tata Motors, atat in India, cat si in intreaga regiune. Un efort, care este primul de acest fel in industria mondiala de automobile, "Masina Poporului" aduce cu ea confortul si siguranta intr-o masina care sa fie accesibila pentru toata lumea. Se pare ca ea va fi comercializata la un pret de 2.500 de dolari, aproximativ 1.700 de euro. Oricum, conceptul Nano contrasteaza puternic cu marcile de lux Jaguar si Land Rover, pe care Tata Motors vrea sa le achizitioneze de la concurentul Ford Motor.
"Am vazut prea multe familii mergand pe doua roti - tatal mergand pe un scooter, in fata cu unul dintre copii si in spate sotia lui tinand in brate un bebelus. Şi m-am gandit atunci la un mijloc de transport care sa cuprinda siguranta, capacitatea de a face fata oricarei intemperii si de asemenea sa fie accesibila pentru o astfel de familie. Inginerii si designerii de la Tata Motors s-au straduit timp de 4 ani sa reuseasca in a atinge acest tel. Astazi (n.r. - ieri), avem deja Masina Poporului, care este accesibila ca pret, dar care indeplineste normele de siguranta si de poluare si este usor de intretinut. Suntem bucurosi sa va prezentam acest model care speram sa aduca odata cu el incantare, mandrie si utilitate pentru cat mai multe familii care au nevoie de un asemenea automobil in a-si asigura transportul", a spus intr-un discurs presedintele Tata Motors, Ratan N. Tata, la cea de-a 9-a editie a Auto Expo din New Delhi.Stilata si confortabilaMasina Poporului, creata special pentru o familie, este foarte spatioasa, cu un spatiu "generos" pentru picioare si cap care poate primi in ea confortabil patru persoane, in patru usi cu scaune inalte oferind acces usor in masina. Cu o lungime de 3,1 metri, cu o latime de 1,5 metri si o inaltime de 1,6 metri, si cu o garda la sol adecvata, poate fi usor manevrata pe drumuri foarte aglomerate din orase, dar si din zonele rurale. Designul de mono-volum are rotile amplasate foarte aproape de extremitati si o tractiune spate, reusind in mod unic sa combine atat spatiul de la interior, cat si manevrabilitatea, ceea ce va stabili un nou sistem de evaluare a performantelor pentru masinile din clasa mica. Cand se va lansa pe piata, masina va fi disponibila in varianta standard, dar si in varianta de lux. Ambele versiuni vor oferi o variata gama de culori si alte accesorii pentru a permite personalizarea masinii dupa anumite preferinte ale cumparatorului. Modelul "NANO" este echipat cu tractiune spate. Motorul din aluminiu este cu benzina cu injectie multi-punct in doi cilindri, are 623 centimetri cubi si dezvolta 33 cai putere. Designul simplu are rolul de a micsora masa, sporind performantele masinii pe unitatea de energie consumata.
Oarecum previzibil, oficialul indian nu a anuntat performantele dinamice ale noului model.Normele de siguranta in stil TataOficialii indieni se lauda ca Masina Poporului este una care ofera siguranta la drum foarte mare. Cu o caroserie ce ofera siguranta pasagerilor, este echipata cu usi antiintruziune, centuri de siguranta si scaune puternice, foarte bine ancorate. Emisiile noului model sunt sub normele de reglementare in ceea ce priveste poluarea, nivelul emisiilor sale toxice este mai mic decat cel al vehiculelor pe doua roti fabricate in prezent in India. Eficienta in arderea combustibilului asigura masina sa emita cantitati mici de CO2, oferind astfel un dublu beneficiu, o masina accesibila ca pret, care se supune normelor de poluare internationale, sustin indienii. Totusi trebuie sa spunem ca noul model nu a fost testat de organisme de genul Euro NCAP specializate in evaluari crash.Febra low-costImpactul introducerii autoturismelor low-cost se resimte deja la nivel global. Actiunea grupului Tata a inspirat deja concurentii internationali, care pregatesc propriile vehicule foarte ieftine, in vederea acoperirii cererii din partea consumatorilor de pe pietele emergente, precum China, India si Rusia.
Astfel, Ford a anuntat saptamana aceasta ca va produce un autoturism de mici dimensiuni in India in decurs de doi ani, in timp ce alianta Renault Nissan, care a avut un succes impresionant cu lansarea modelului Logan, intentioneaza sa construiasca un autoturism de 3.000 de dolari in colaborare cu compania indiana Bajaj Auto.Caracatita Tata MotorsTata Motors, cel mai mare constructor auto din India, cu niste castiguri de 7,2 miliarde de dolari in 2006 - 2007 si cu peste 4 milioane de vehicule fabricate doar pentru India, este lider pe piata vehiculelor comerciale si al doilea in cel de pasageri din India. Este de altfel cel de-al cincilea mare constructor al lumii de camioane de marime mijlocie si mare, si al doilea in lume in ceea ce priveste productia autobuzele mari. Masinile, autobuzele si camioanele Tata sunt prezente pe mai multe piete din Europa, Africa, Orientul Mijlociu, sudul Asiei, sud-estul Asiei si America de Sud.
Tata Motors a format un cuplu industrial cu Fiat Auto in India pentru a construi masini pentru pasageri, motoare si sisteme de transmisie pentru India si pentru pietele externe; de asemenea, Tata colaboreaza cu Fiat pentru a produce auto-utilitare mici la Cordoba, in Argentina. Compania a distribuit deja modele sub marca Fiat pe teritoriul Indiei. Activitatile Tata Motors din afara tarii includ Tata Daewoo Comercial Vehicle Co. Ltd. in Coreea de Sud; Hispano Carrocera, in Spania, din care detine 21%; o colaborare cu un capital mixt in Brazilia, cu Marcopolo, producator de caroserii si canapele pentru autobuze; o alta colaborare de capital mixt cu Thonburi Automotive Assembly Plant Company of Thailand, producator de auto-utilitare mici din Thailanda. Tata Motors detine centre de cercetare in India, Marea Britanie, si cateva companii auxiliare si asociate in Coreea de Sud si Spania.