Doua idei, nici macar originale, m-au bintuit in vacanta de sarbatori si, cum ma cunosc bine, n-as putea vreodata sa le duc la bun sfirsit. Asa ca le mototolesc si le strecor aici, in 2.000 de semne.

Prima. Ar fi indicat sa facem un canal de televiziune intitulat Human Planet. Dupa ore de monitorizare distrata a canalelor dedicate animalelor, mi-am dat seama ca stiu mult mai multe despre o anumita rasa de cimpanzei pitici decit despre Rahova sau Berceni sau Cotroceni, cartiere prin care n-am mai trecut de ceva timp decit in goana masinii. Ca sa nu mai vorbesc despre zone intregi din Romania care imi ramin necunoscute. M-am revoltat cumva impotriva mea pentru faptul ca stiu mult mai multe despre ursul panda si viata lui sexuala decit despre, sa zicem, Galati sau Botosani. As angaja o echipa de sociologi, as mai inchiria o voce de „Teleenciclopedia" si as explica tiparul comportamental al masculului tinar „parcat" in fata unui bloc din Ferentari sau metode de seductie in interiorul unui club bucurestean. Vad din ce in ce mai putine documentare despre oameni. Stirile sint mult prea grabite si nereprezentative ca sa ma multumeasca. Reality show-urile sint facute cu scenaristi si nu urmaresc comportamentul uman in „habitatul natural". Pe bune, schimb documentar cu suricate pe un serial stiintific bun despre activitatile umane in aglomerarile urbane. N-ar fi o nisa rea pentru televiziunile de stiri. Si, atentie, nu ma intereseaza reportaje plicticoase despre oamenii pitoresti ai tarii. Ci analize serioase ale comportamentului vecinului meu de la etajul doi.

A doua. Ce buna ar fi o agentie de turism specializata strict pe shopping! Am auzit din o mie de guri povesti despre preturi. De la costul uleiului de floarea-soarelui in centrul Europei pina la pretul unei perechi de pantofi buni de sport in Vest. Discutii nesfirsite, tone de neuroni investiti in explicatii sofisticate pentru diferentele de pret, exclamatii nesfirsite prin buticuri si supermarketuri. Un circuit inteligent prin centre comerciale, eventual ultraorientate catre pantofi sau genti sau carti sau vinuri sau cine mai stie, la asta am visat. Mi-ar placea sa ma duc la o agentie de turism care imi asigura o excursie dupa haine sport prin toata Europa cu cele mai sic produse la preturi despre care sa povestesc inca un an.