Problema este intotdeauna "ceata densa din zilele acestea"
Pasagerii se plang de serviciile acestor operatoriMajoritatea curselor aeriene, programate in ultimele saptamani, ale companiilor low-cost au intampinat probleme atat la decolare, cat si la aterizare. Astfel, cinci curse care ar fi trebuit sa aterizeze ieri, pe Aeroportul Baneasa din Capitala, au aterizat pe Aeroportul Otopeni. Potrivit directorului Aeroportului Baneasa, Ştefan Mladin, acest incident s-a produs din cauza cetii dense din aceasta perioada.
Astfel, zborul de Viena al companiei Sky Europe a aterizat pe Aeroportul Otopeni, in timp ce o alta cursa, de aceasta data a companiei Wizz Air, a plecat catre Roma din aceeasi locatie.
Probleme au fost si cu aeronavele companiei Blue Air si MyAir, care au decolat si aterizat pe Aeroportul Otopeni, asta in conditiile in care Mladin a declarat recent ca "Aeroportul Baneasa, din punct de vedere tehnic, este deschis permanent".
"Ceata este un fenomen normal si natural, toate aeroporturile din lume au aceste probleme, numai la noi se creeaza o adevarata isterie.Totul se face pentru siguranta pasagerilor, daca nu se aterizeaza pe Aeroportul Baneasa cursele sunt redirectionate catre Otopeni sau Timisoara", a adaugat acesta.Se cauta solutii...Redirectionarile au dus insa la nemultumirea unui numar foarte mare de pasageri. Un numar de 79 de persoane care urmau sa plece ieri la ora 14, de la Bacau, cu o cursa aeriana spre Roma, au fost imbarcate in autocare si trimise la Aeroportul Iasi pentru a pleca spre Italia. Explicatia data de reprezentantii Aeroportului a fost ca din cauza accidentului ce a avut loc acum doua zile, aeroportul Bacau nu este operational.
O aeronava inchiriata de compania Blue Air a intampinat probleme la aterizarea pe pista Aeroportului din Bacau, cand una dintre rotile avionului s-a rupt.
Accidentul nu s-a soldat cu victime, insa toate avioanele care urmau sa aterizeze sau sa decoleze de pe Aeroportul Bacau au fost redirectionate catre alte aeroporturi, acesta din urma fiind declarat neoperational.
Directorul Aeroportului International Bacau, Radu Bondar, a declarat ieri, pentru Mediafax, ca in prezent reprezentantii aeroportului cauta solutii pentru eliberarea pistei, astfel problema putand fi rezolvata.
"In aceasta dimineata am intrunit un consiliu pentru a incerca sa gasim o solutie pentru mutarea aeronavei si eliberarea pistei. Ce se va intampla apoi cu aeronava este problema companiei", a declarat Radu Bondar.
Potrivit acestuia, un numar de 79 de persoane urmau sa plece la Roma, joi, la ora 14.00, de pe Aeroportul Bacau, pasagerii fiind imbarcati in autocare si trimisi la Aeroportul din Iasi, de unde au putut pleca spre Italia, a mai adaugat acesta.Calatorii sunt transportati cu autobuzeTotodata, ieri dimineata, in jurul orei 7, o alta cursa aeriana urma sa plece de pe Aeroportul Bacau catre Bucuresti, insa acest lucru nu a fost posibil. Pasagerii au fost imbarcati in autobuze si astfel transportati la Bucuresti.
O comisie de la Autoritatea Aeronautica a sosit la Bacau, in noaptea de miercuri spre joi, pentru a incepe o ancheta privind cauzele care au dus la producerea accidentului in care a fost implicata o aeronava a companiei low-cost Blue Air.
In prezent, in Romania, pe segmentul de transport aerian low-cost, sunt prezente companiile EasyJet, SkyEurope, WizzAir, Blue Air, MyAir si Germanwings.
Rezultatele sondajelor realizate anul trecut arata ca in ciuda problemelor pe care pasagerii unor astfel de companii le intampina frecvent, tot mai multi romani aleg varianta low-cost cand e vorba de plecari in strainatate.
Speculand aceste procente, companiile se intrec in oferte, astfel ca operatorul aerian low-cost Germanwings a introdus pe lista serviciilor oferite clientilor si varianta de achizitionare a unui bilet de avion impreuna cu unul de tren.
"Biletul special" este pentru transportarea pasagerilor, cu trenul, pana la aeroportul de unde poate decola aeronava companiei in cauza.