Anul care tocmai s-a incheiat a fost unul in care agentiile de publicitate si de PR romanesti au facut pasi importanti in sensul acumularii unor premii cu greutate in industria mondiala.
Cea mai importanta performanta a fost inregistrata la Festivalul de la Cannes, unde GMP a castigat un Leu de Bronz, unul dintre primii luati vreodata de o agentie de publicitate romaneasca. Un alt festival reper pentru creativitatea locala, Golden Drum, a premiat McCann Ericksson pentru al doilea an consecutiv, cu titlul de Agentia Anului. Intre aceste doua repere cu greutate, valoarea lucrarilor executate de romani a fost recunoscuta prin numeroase alte distinctii. O surpriza frumoasa, a fost tot la Cannes unde agentia Webstyler a fost premiata pentru campania “Alo...322? Vreau presedintele inapoi!” pentru ca dupa cateva luni, aceeasi campanie sa ia la Golden Drum un trofeu de argint. Mai putin mediatizat, demersul de branding isi are si el premiile lui. La ReBrand 100, doua agentii romanesti de specialitate s-au alaturat alesilor ce au plecat cu premii de la singurul festival international ce evalueaza din punct de vedere al eficientei, procesele de rebranding din toata lumea. Grapefruit si Brandient eu castigat fiecare cate doua premii in cadrul festivalului. PR-ul a adus si el distinctii Romaniei. IPRA (International Association of Public Relations), competitie comparabila in industria de PR cu premiile Oscar, a desemnat printre castigatori, echipa de relatii publice a agentiei Tempo. Campania castigatoare a agentiei Tempo este “Cu drag, pentru tine” si a fost conceputa pentru lansarea “Laptelui Proaspat de la Danone”. Mmd Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants, a castigat premiul Best Campaign in South-East Europe in cadrul primei editii a European Excellence Awards pentru campania de PR a ING Fond de Pensii in Romania. Mai mult de 600 de campanii au intrat in competitie cu aceasta ocazie. La acelasi festival, proaspata agentie de PR a GMP ( lansata ca si companie in vara lui 2007), a fost aleasa "Newcomer agency of the year", dupa o competitie in care a avut drept concurenti agentii europene si retele de PR: CitySavvy (Amsterdam & Londra), Man Bites Dog (Brighton, Marea Britanie), Trimedia Harrison Cowley (Londra si sase orase din Marea Britanie) si BondPR (Londra, Paris, Munchen, Roma, Madrid, Amsterdam, Bruxelles, Stockholm, Praga). Privind proiectele de media, surprizele au inceput la Cannes, prin Leul de Argint castigat de Starcom pentru campania “1 din 8 femei”, primul Leu, castigat, cronologic vorbind de Romania ( la 19 iunie). Cele trei proiecte de media inovativa inscrise de Media Direction la Eurobest au fost toate nominalizate, desi nu luat premii. Ideile de marketing viral, made in Romania au avut si ele valoare afara. O dovedeste un Silver Echo castigat de echipa Proximity la Festivalul DMA Echo Awards. Lucrarea premiata, “Minor Report”, reprezinta un proiect de Direct Mail inovativ, realizat de Proximity anul trecut pentru organizatia Salvati Copiii, in cadrul Festivalului Brazilor de Craciun. Acestea sunt doar cateva dintre trofeele obtinute de creativitatea romaneasca in 2007. Abordate echilibrat, premiile, internationale sau nu, pot fi un element de motivare a echipelor si un motor pentru autodepasire. Ceea ce aduc pentru imaginea Romaniei astfel de reusite este ceva de la sine inteles. Cum vede McCann ? “ Doua evenimente au contat anul trecut pentru creativitatea romaneasca. Primul a fost Festivalul de la Cannes, al doilea cel de la Portoroz. Golden Drum este important pentru ca acolo s-a mutat lupta creativa dintre agentiile romanesti. Cannes-ul pentru ca devenise o obsesie pentru publicitarii romani, care pana asta vara nu castigasera niciodata vreun premiu acolo. Ei bine, in 2007 obsesia a fost rezolvata prin castigarea primului Bronz la Cannes de catre o agentie romaneasca, iar la Golden Drum lupta s-a transat in favoarea McCann care a castigat pentru a doua oara consecutiv titlul de Agentia Anului, iar Romania a aratat ca domina creativ regiunea Noii Europe. Felicitari tuturor premiantilor! Avem un client nou, Heineken Romania, si vrem sa onoram increderea pe care ne-a aratat-o facand o campanie pe masura. Apoi ne propunem sa facem o re-eficientizare a procedurilor agentiei si o consolidare a McCann WorldGroup. In rest, nu avem obsesii.” - Adrian Botan CEE Creative Director McCann Erickson Bilant in agentia cu Lei “Pentru GMP Advertising a fost un an de constructie. Parte din rezultate deja se vad prin ceea ce facem pentru clientii nostri. Cele mai importante reusite sunt legate de consolidarea pozitiei de lider de piata a berii Timisoreana dar si lansarea in Romania a brandului Millennium Bank in luna octombrie, urmata de Millennium Christmas Tree in Decembrie. Anul asta, GMP a aniversat 7 ani cu primul Leu de la Cannes adus Romaniei de o agentie de creatie. Pe langa asta, GMP a facut o figura buna la ambele festivaluri nationale (Effie si Ad'Or) unde a fost pe locul 2. Un an bun care confirma trendul pe care se afla GMP. Evident e loc si de mai bine ”. - Felix Tataru, General Manager GMP - 691 Anul promisiunilor confirmate “2007 a fost anul in care am devenit agentie de PR, am fost alesi Tanara agentie europeana a anului, ne-am crescut echipa cu 5 noi oameni, am castigat mai mult de 10 clienti noi si am facut peste 30 de campanii memorabile. Am castigat premii la toate competitiile in care ne-am inscris, ba chiar si in cele in care nu ne-am inscris (Romanian PR Awards, unde s-a inscris clientul direct). Ne-am crescut cifra de afaceri cu peste 30 % fata de anul anterior. Am devenit membri ai Clubului Companiilor de Relatii Publice. Am muncit mult, dar a meritat. Pentru GMP PR, 2007 a fost un an excelent”. - Ioana Manoiu, Manager Partner GMP PR - 631