Virusul HIV care provoaca SIDA se foloseste de o serie de proteine din organismul atacat pentru a-si dezvolta ciclul vital, insa oamenii de stiinta nu reusisera sa identifice decat cateva dintre acestea. In cursul zilei de joi insa o echipa de cercetatori de la Harvard au prezentat o lista mult mai completa de proteine ce sunt atacate de acest virus, deschizand astfel drumul spre obtinerea de noi medicamente impotriva HIV, informeaza Associated Press. HIV este un virus simplu, compus din doar 9 gene si totusi reuseste sa-si suplineasca aceasta simplitate intr-o maniera sinistera, copiind structura cellulara a organismului infectat astfel incat se poate multiplica in siguranta, fara a fi atacat de anticorpi.
Proteinele atacate de HIV au primit numele generic de “factori de dependenta ai HIV” si erau descoperite 36 de astfel de proteine. Noul studiu a identificat 273 de astfel de proteine ce sunt atacate de virusul HIV. Sub coordonarea geneticianului Stephen Elledge de la Women's Hospital din Brigham, o echipa de oameni de stiinta a folosit o ethnica cunoscuta drept interferenta ARN pentru a incapacita anumite gene in procesul de formare a proteinelor. Va fi nevoie insa de studii suplimentare pentru a intelege rolul fiecarei astfel de proteine in ciclul vital al virusului HIV. Majoritatea medicamentelor retrovirale din prezent actioneaza insa direct asupra virusului in sine, foarte putine fiind cele care actioneaza prin blocarea factorului de dependenta al virusului.

Jurnalul National