Postul OTV trebuie sa plateasca Consiliului National
al Audiovizualului suma de 80.000 de lei, reprezentand suma totala a unor
amenzi date postului de membrii Consilului, ca urmare a trei sentinte
definitive, pronuntate in perioada 1 octombrie - 31 decembrie 2007. Consiliul a
obtinut castig de cauza in instanta, sentintele fiind deja comunicate
administratiei financiare in vederea inceperii procedurii de executare silita. Procesele
au avut ca obiect trei amenzi date de CNA postului pentru editii ale emisiunii “Dan
Diaconescu Direct”. O prima amenda contestata in justitie de OTV, in valoare de
50.000 de lei, a fost primita de post de la CNA pentru difuzare de imagini
reprezentand consumarea unor acte sexuale. O alta amenda pe care televiziunea
este silita sa o plateasca - 25.000 de lei - a fost acordata de Consiliu,
pentru o alta editie a emisiunii moderate de Dan Diaconescu, in care Corneliu
Vadim Tudor a adus acuzatii grave cu incidenta penala si morala la adresa Presedintelui
Romaniei, Traian Basescu si a altor demnitari, oameni de afaceri, jurnalisti, fara
ca acestea sa fie probate in vreun fel. Postul OTV este silit sa plateasca si o
amenda de 5.000 de lei, tot pentru “Dan Diaconescu Direct”, CNA sanctionand
emisiunea pentru discriminarea soferului britanic implicat in accidentul rutier
in care au murit regizorul Cristian Nemescu si alti doi tineri. CNA a castigat,
printr-o sentinta definitiva, si un proces cu TVR1, al carui obiect era prevederea
din Ordonanta Guvernului 39 din 2005 privind cinematografia, prin care se
solicita CNA sa nu monitorizeze publicitatea pentru filmele romanesti.

De asemenea, CNA a mai castigat fondul la
cinci procese cu OTV, postul trebuind sa plateasca amenzi cumulate in valoare
de 55.000 de lei, aceste hotarari putand fi atacate cu recurs la instanta
superioara. Cele cinci procese au avut ca obiect mai multe patru amenzi si o
somatie publica, date de CNA televiziunii OTV. CNA a amendat cu 20.000 de lei
OTV pentru emisiunea “Dan Diaconescu Direct”, in care au fost difuzate
materiale inregistrate care au prezentat imagini neblurate cu un tanar spanzurat
si persoane aflate in situatii dramatice. Totodata, postul OTV a mai fost
amendat cu 25.000 de lei pentru o editie a aceleiasi emisiuni, pentru
dezinformarea publicului in legatura cu activitatea CNA si a comunicatului
Consiliului despre cazul sinuciderii elevului Bogdan Costache. OTV a mai
pierdut trei procese in care a contestat o amenda de 5.000 de lei, primita pentru
emisiunea “Lumea de azi...lumea de maine”, in care s-a facut publicitate mascata
unui centru medical, o amenda de 5.000 de lei si o somatie publica, pentru
emisiunea “Tele Zodiac”, in care au fost promovate practici oculte, facandu-se
reclama anumitor servicii oferite de astrologi, clarvazatori, vindecatori si
ghicitori, identificate de public prin numerele de telefon afisate pe ecran. In
perioada 1 octombrie - 31 decembrie, CNA a mai castigat fondul proceselor cu
TVR 1, TVR 2, B1 TV, Radio 21, operatorii de cablu RCS/RDS si CCC Blue Telecom,
Radio Orion Sebes si ziarul Ziua, deciziile putand fi atacate cu recurs, la
instanta suprema. Astfel, procesul dintre CNA si TVR 1 a avut drept obiect somatia
publica primita de post pentru difuzarea insistenta a unei pancarte cu continut
licentios la adresa echipei Steaua, in timpul meciului de fotbal Dinamo-Benfica
Lisabona.

TVR
2 a fost amendat cu 6.500 de lei pentru documentarul “Fara limite-sex pe bani”,
in care a fost prezentata viata unei prostituate, CNA castigand procesul, insa
postul poate face recurs.

In
cazul operatorilor de cablu, CNA a amendat RCS/RDS cu 5.000 de lei, pentru
retransmiterea ilegala a postului TVR Cultural, si CCC Blue Telecom, cu aceeasi
suma, din cauza ca a retransmis programe, in mod neautorizat.

Citeste si:

De
asemenea, Curtea de Apel Bucuresti a respins actiunea intentata CNA, in luna
martie 2007, de Radio 21, privind transferul unor licente Mix FM intre
companiile Canaris si Canet, si plata unei despagubiri de un milion de lei.
Potrivit departamentului juridic al CNA, Curtea de Apel a considerat neintemeiata
actiunea Radio 21, insa compania detinuta de trustul Lagardere poate face
recurs la inalta Curte de Casatie si Justitie.

Procesul
cu ziarul Ziua a avut ca obiect spotul publicitar "intoarcerea", a carui
difuzare a fost oprita de CNA, pentru publicitatea politica negativa la adresa
presedintelui Traian Basescu.

Consiliul
National al Audiovizualului a pierdut un singur proces, finalizat in perioada 1
octombrie - 31 decembrie 2007, prin care Consiliul revendica primele de vacanta
suspendate in perioada 2001 - 2006, prin Legea bugetului.