SCRIITORUL DE LA PAGINA 3
LA OCAZII, SCRIITORILOR SI ZIARISTILOR LI SE DARUIESC PIXURI "DE FIRMA". De regula, acestea sunt primite cu ani in urma de persoanele care le dau mai departe, si nu mai sunt functionale. Nu pixuri simple, ci cu un schepsis, ca sa simta omul ca scrie special. Doar cateva dintre nenumaratele pixuri pe care le-am primit sunt inca bune la scris. Cand mi s-au dat am avut parte si de precizarea: E mai bine sa fie la dumneata, ca scrii. La randul meu, pe cele care nu-s bune de nimic, dar au un schepsis le dau mai departe, ca sa nu intrerup circuitul pixurilor in natura. Unii, mai hapsani, n-ar da un pix, desi au cu sutele. Le tin pe birou, iar cand trebuie sa scrie ceva incearca zece pana il nimeresc pe cel care inca nu-i uscat sau n-are pasta rosie ori verde. E razbunarea pixului.

LA IESIREA DIN MEDGIDIA, o reclama cu pretentii lauda "Eugenia de Dobrogea". Sloganul e ca-i "mult mai buna". In Bucuresti se vand cu spor "covrigii de Buzau". Ei, da, imi spune un rafinat al covrigilor, cumpara-i si ai sa observi diferenta! Intr-un mic magazin alimentar, un anunt redactat de mana cu multa ambitie artistica are aplombul unui comunicat oficial: "Avem mustar de Tecuci". Magazinul vinde si whisky de Dublin, si prosciutto de Parma, si somon afumat de Norvegia, dar daca e sa marcam o revolutie culinara, atunci trebuie sa vorbim despre emanciparea saraciei. Piata, o fi ea pregatita pentru scobitorile de Sascut, pentru hartia igienica de Bacau si borsul de Suceava?

INTR-UN TARG DE DUMINICA, in unul din oraselele din preajma Parisului, o doamna in etate si-a scos pe taraba blanurile. La cum arata si la ce privire distanta are batrana, e clar ca e vorba despre blnanuri scumpe. De altfel, si preturile pe care le cere ii descurajeaza pe amatori. Cand doamna cea trufasa descopera in multime o domnisoara de conditie buna, compatibila la infatisare cu blanurile ei de cand era mai tanara, ii face semn sa se apropie si o invita sa le probeze. Dar n-am atatia bani, spune domnisoara. Nu conteaza, raspunde doamna in etate. La cine nu-mi place le vand scump. La cine imi place le dau gratis. Hainele astea sunt tineretea mea. Iar tineretea mea e un cadou prea frumos ca sa ajunga la oricine.

IN BARURILE CU O CLIENTELA FIDELA, noile tonomate muzicale vin cu o ingeniozitate: clientii care vor liniste baga in tonomat fise ca sa nu functioneze pret de o melodie. Iti poti plati cu fise linistea pentru toata seara, asa cum alti clienti platesc pentru galagie. Japonezii cumpara portii de aer curat, americanii pungi cu apa ecologica. Viitorul e al comertului cu liniste.