Modificarile aduse de scuderia italiana au dus la cresterea in greutate a bolidului F 2008, cu care Ferrari va evolua in noul sezon.

Prima pe podium la finalul sezonului trecut de Formula 1, Ferrari s-a grabit sa fure startul si in noua competitie, prezentindu-si duminica monopostul cu cifra 1, cu care liderul mondial Kimi Raikkonen va ataca noua editie. Este cea de-a 54-a versiune din istoria Ferrari, care a primit numele de cod 659.

Italienii au dezvaluit doar modificarile impuse de Federatia Internationala de Automobilism (FIA), cea mai importanta referindu-se la sistemul electronic de control (SECU). Alte noutati se refera la cutia de viteze (cu sapte viteze, plus marsarier), care va trebui sa reziste la patru Grand Prix-uri, si la castile pilotilor, care vor avea o protectie sporita pe partile laterale. In plus, au fost retrase mai multe sisteme care ajutau pilotii la conducerea monopostului, din aceasta cauza fiind rechemat Michael Schumacher pentru reglarea masinilor mai putin experimentatilor sai urmasi. In ceea ce priveste motorul, acesta va avea 8 cilindri, 32 de supape, 2.398 cmc si, ca noutate, va trebui sa utilizeze 5,75% carburant ecologic. Toate aceste modificari au fost facute pentru o crestere a greutatii noului monopost, care va avea in total 605 kilograme, incluzind aici pilotul, apa si uleiul din motor.

Kimi Raikkonen a facut si el abia ieri cunostinta cu noua sa masina, pe care a pilotat-o pe circuitul de la Fiorano."Exista numeroase inovatii, mai ales renuntarea la sistemul de control al tractiunii. Va fi mult mai greu pe timp de ploaie", a precizat pilotul finlandez. Mai entuziast a fost brazilianul Felipe Massa, foarte probabil la ultimul sau sezon la Ferrari: „Nu am copii, dar, pentru echipa, este ca nasterea unui nou copil. Este o zi speciala. Tot sezonul 2008 se va invirti in jurul acestui copil. Sper ca ne va oferi mijloacele de a creste".

McLaren: 14.000 de ore de munca pentru noul monopost La o zi distanta de Ferrari, Ron Dennis a prezentat monopostul McLaren pentru sezonul 2008 la muzeul Mercedes-Benz, in fata a 700 de angajati ai Mercedes si 400 de invitati. "Obiectivul nostru este sa fim competitivi pentru titlurile de campioni la piloti si constructori. Toata lumea a muncit pentru ca masina sa fie pregatita cit mai repede si sa permita pilotilor sa testeze cit mai mult monopostul inainte de Marele Premiu al Australiei, din 16 martie", a declarat patronul scuderiei.

Cei doi piloti ai scuderiei britanice, Lewis Hamilton, vicecampion mondial in 2007, si Heikki Kovalainen, succesorul lui Fernando Alonso, nu au pilotat inca noul monopost. "Inginerul meu mi-a spus ca s-a muncit 14.000 de ore pentru a fi gata astazi, iar joi voi urca la volan", a declarat Hamilton, care luni a implinit 23 de ani.

Programul de incercari cu noul monopost McLaren-Mercedes va incepe miercuri pe circuitul de la Xerez, din Spania. Oficialii echipei spun despre MP4-23 ca este o evolutie fata de ultimul model, MP4-22. "Nu sint schimbari vizuale semnificative, dar vom modifica unele suprafete aerodinamice", au afirmat reprezentantii echipei care anul trecut a pierdut titlul la constructori pentru ca a fost implicata intr-un scandal de spionaj.