Mircea Dinescu a avertizat, marti, ca va demisiona din Colegiul CNSAS daca va fi adoptata initiativa legislativa ce prevede eliminarea atributiilor Colegiului in stabilirea verdictelor de politie politica, el sugerand ca proiectul are ca scop protejarea politicienilor in pragul alegerilor. AMENINTARI. Dinescu a fost destul de virulent la adresa acestei legi: "In clipa in care se va vota legea eu am plecat, sa stiti, daca se va lucra la modul asta, smecheresc. Mi se pare cel putin ciudata o asemenea initiativa exact in anul in care au loc alegeri. Normal e ca CNSAS sa isi duca pana la capat misiunea. Adica si anul asta vom studia dosarele celor care vor candida. Si cine a facut politie politica sa fie stampilat ca a facut politie politica. Politicienii nu au voie sa isi vare nasucul in bucataria CNSAS-ului, ca noi de politicieni ne ocupam".  El considera ridicola ideea ca, dupa cinci ani de activitate, membrii CNSAS sa nu mai dea verdicte de colaborare cu Securitatea si "sa se ocupe cu bambilici", Dinescu acuzandu-i pe politicieni de practicarea unor tehnici de manipulare a opiniei publice. " Nu stiu daca (n.r. - Serban Nicolaescu) s-a gandit la viitorul dumnealui sau al altora din partid, dar ceva e in neregula cu aceasta propunere", a continuat el. MARUL DISCORDIEI. In opinia lui, CNSAS, cu toate imperfectiunile si cu tot scandalul creat in jurul institutiei, a facut mai mult decat justitia, care, timp de 17 ani, n-a reusit "sa bage la beci" niciun politician. "Daca vreti sa faceti ordine in Romania porniti cu institutii mai importante decat CNSAS, care in anul in care au loc alegeri trebuie sa judece politicienii", a mai spus el.  Colegiul CNSAS poate sa decida, prin vot, doar publicarea unui dosar si nu va mai da verdicte de colaborator cu Securitatea, se stipuleaza intr-o initiativa legislativa depusa joi, 28 decembrie, la Camera Deputatilor, de catre senatorul PSD Serban Nicolae. Senatorul social-democrat a initiat o modificare a prezentelor prevederi legislative pentru a limita prerogativele Colegiului doar la a decide prin vot daca un dosar se publica ori nu pe site-ul institutiei si in Monitorul Oficial. In acest fel, potrivit propunerii lui Nicolae, CNSAS nu va mai emite decizii de colaborare sau necolaborare a Securitatii, iar rolul sau de instanta morala, cum a fost inchipuit initial, va fi inlocuit cu unul de administrare si publicare a documentelor fostei Securitati.  Pe de alta parte, deciziile care in prezent au fost date de catre Colegiu si care se afla in diverse faze de contestare, inclusiv in instanta, vor fi anulate, cu exceptia cazului in care cel direct vizat doreste continuarea procesului, mai propune parlamentarul pesedist. In vigoare raman, inevitabil, doar deciziile irevocabile si obligatorii ale instantelor. O alta prevedere a initiativei social-democratului se refera la reducerea numarului membrilor Colegiului CNSAS de la 11 la noua, acestia urmand sa fie propusi exclusiv de catre grupurile parlamentare, nu si de catre Presedintie si Guvern. In plus, din categoria celor care intra sub incidenta legii au fost exclusi clericii, pe motiv ca acestia au o organizare autonoma. In paralel, proiectul prevede si innasprirea pedepselor pentru angajatii CNSAS care se dovedesc ca au facut trafic de informatii. In prezent, Colegiul CNSAS isi desfasoara activitatea dupa reglementarile legii din 1999, modificata printr-o ordonanta de urgenta data in 2006, care a trecut de Camera Deputatilor, dar se afla in continuare in discutie la comisia juridica a Senatului. In aceste conditii, este posibil ca toate modificarile facute de catre senatorul PSD printr-o initiativa legislativa sa fie preluate direct ca amendamente la textul ordonantei. In ultimul an, la ordonanta neadoptata inca de Senat, au fost depuse cateva amendamente, in marea lor parte de catre parlamentari PSD si PRM, nemultumiti de cercetarea prelatilor de catre CNSAS. PRM a propus chiar infiintarea unei comisii parlamentare de ancheta pentru institutie si sistarea activitatii CNSAS.