Limite. Doar anumite institutii si firme vor putea furniza date personale despre clienti Daca ati luat un credit si ati intarziat cu plata ratelor, puteti fi "turnat" la Biroul de Credit (asa-numita "politie a creditelor") doar de catre institutiile care ofera - in diverse forme - credite. Firmele de utilitati (telefonie, electricitate, gaze etc.) au fost excluse de la participarea la Biroul de Credit, prin decizia Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP). Drept urmare, vor putea furniza astfel de date doar bancile, institutiile de credit de consum, firmele de leasing si companiile de asigurari. Rau-platnicii, avertizati de paraciosi Datele negative (informatii referitoare la intarzierile la plata) vor fi transmise la Biroul de Credit doar dupa o notificare cu 15 zile inainte a debitorului (datornicului). Clientii institutiilor financiare de credit pot fi notificati in scris, telefonic, prin SMS sau e-mail. Potrivit ANSPDCP, institutiile participante la Biroul de Credit sunt obligate sa-si informeze clientii, in mod clar si exact, cu privire la datele cu caracter personal transmise, identitatea biroului sau a birourilor unde sunt stocate informatiile, categoriile de participanti la Biroul de Credit, perioada sau perioadele de stocare. De asemenea, clientii institutiilor financiare de credit trebuie informate asupra modalitatilor concrete de exercitare a dreptului de acces (la informare), de interventie si de opozitie (fata de faptul ca au fost "turnati"), in relatia cu participantul si cu Biroul de Credit. Protejarea datelor personale Decizia ANSPDCP ofera posibilitatea clientilor sa se opuna ca datele personale sa fie transmise si prelucrate de Biroul de Credit. Conform actului normativ, aceasta solicitare se poate face "pentru motive intemeiate si legitime, legate de situatii particulare justificate".