De la finele lunii februarie, Biroul de Credit va primi informatii numai de la institutiile financiare si de credit, precum si de la societatile de asigurari pentru produsele de tip credit, potrivit unei decizii a ANSPDCP. "Prin decizia Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal au fost excluse de la participarea la Biroul de Credit in principal firmele de utilitati.
Decizia este obligatorie, asa ca vor putea furniza date doar bancile, institutiile de credit de consum, firmele de leasing si companiile de asigurari", a declarat pentru Mediafax directorul general al Biroului de Credit, Şerban Epure. El a aratat ca niciuna dintre companiile care furnizeaza in prezent date biroului nu va fi nevoita sa se retraga din sistem.
Decizia ANSPDCP cu privire la prelucrarile de date cu caracter personal efectuate in sisteme de evidenta de tipul Birourilor de Credit a aparut in Monitorul Oficial in data de 27 decembrie 2007 si intra in vigoare in termen de 60 de zile de la publicare. Autoritatea a mai modificat si termenul de stocare a informatiilor privind clientii, care nu poate depasi 4 ani de la ultima actualizare transmisa, sau de la plata ultimei restante, fata de 5 ani cat stipuleaza regulamentul prezent. ANSPDCP a mai introdus o serie de obligatii participantilor, in sensul informarii clientului, "in mod clar si exact", cu privire la datele cu caracter personal transmise, identitatea biroului sau a birourilor unde sunt stocate informatiile, categoriile de participanti la biroul de credit, perioada sau perioadele de stocare, precum si modalitatile concrete de exercitare a dreptului de acces, de interventie si de opozitie, in relatia cu participantul si cu Biroul de Credit.
Actul normativ ofera posibilitatea clientilor, "pentru motive intemeiate si legitime, legate de situatii particulare justificate", sa se opuna ca datele personale sa fie transmise si prelucrate de Biroul de Credit.