In toate localitatile rurale din Slovacia, deszapezirea e efectuata, pe baza de contract cu municipalitatea, de catre localnicii care detin tractoare. Primariile ii platesc si le ofera spre folosinta, gratuit, pluguri pentru zapada.

Cu do
In toate localitatile rurale din Slovacia, deszapezirea e efectuata, pe baza de contract cu municipalitatea, de catre localnicii care detin tractoare. Primariile ii platesc si le ofera spre folosinta, gratuit, pluguri pentru zapada.

Cu doar cateva zile inainte ca zapada sa paralizeze, practic, aproape o jumatate de Romania, am avut posibilitatea sa observam cum decurg lucrurile, in cazul unor ninsori abundente, in Slovacia. Traversarea muntilor Tatra, cu masina, parea o calatorie riscanta. N-a fost insa mai riscanta decat traversarea la volan a Bucurestiului, din Militari in Pantelimon. Autostrazile si soselele nationale din aceasta tara, fosta si ea comunista, sunt mult mai aproape de standardele germane decat de cele romanesti. Nici urma de clasicele noastre gropi. N-am intalnit nicaieri polei sau zapada pe autostrazile slovace, ci numai pe marginea carosabilului.

Drumurile, deszapezite de sateni
Abia cand am parasit soseaua dintre orasele Poprad (un fel de Predeal al Slovaciei) si Zilina si ne-am angajat pe un drum comunal am dat de zapada pe carosabil. Insa, acolo, utilaj ele de deszapezire isi facusera temeinic treaba, astfel incat se putea circula fara nici un fel de probleme, cu conditia ca masina sa fie dotata cu anvelope de iarna. A noastra era. Am facut un popas in satul Batizovce, o asezare ce numara putin peste 2.000 de locuitori, situata la intrarea in Parcul National Tatra Inalta. Chiar si intr-o localitate relativ izolata, la munte, urmele plugurilor de deszapezire erau evidente.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.