Piata romaneasca va fi asaltata de modele noi in acest an. In plus, al treilea mare producator mondial ar putea avea propria reprezentanta in Romania. Liderul vinzarilor de masini din import, Renault, a anuntat ca va lansa in luna martie a acestui an a treia generatie a modelului Laguna. Cu un design exterior si interior total schimbat, Laguna se va prezenta ca un concurent puternic in clasa medie, unde are de infruntat Ford Mondeo, Opel Vectra sau Volkswagen Passat. In materie de motorizari, vor fi disponibile sase propulsoare, dintre care patru diesel. Propulsorul de baza pentru varianta pe benzina va fi cel de 2 litri, care genereaza 145 de cai-putere. Cine vrea mai multa putere va putea opta pentru unul de 2 litri de 170 de cai-putere. Motorul de baza pentru diesel va fi cel de 1,5 litri si 110 cai-putere, in timp ce acela de 2 litri va fi disponibil in trei trepte de putere, de 130, 150 si 170 de cai-putere. Mai mult, grupul francez a programat pentru 15 iunie lansarea pe mai multe piete internationale a noului model de clasa mini, Twingo. Masina va dispune de trei motoare pe benzina de 1,2 litri, cu puteri de 60, 75 si 100 de cai-putere, precum si de un propulsor diesel de 65 de cai-putere.

Sarcina noii Laguna: sa ocupe
cel putin locul trei in topul calitatiiFord tinteste pentru Focus
vinzari anuale de 500.000 de unitati Concurenta de pe piata romaneasca se va intensifica o data cu intrarea grupului Ford in Romania, care ar putea incepe de la sfirsitul acestui an productia unui model de clasa mica la Craiova. Pentru sfirsitul lunii martie, importatorul general al marcii Ford in Romania a anuntat ca va fi lansat noul model de clasa compacta, Focus. Comercializarea lui va incepe in luna aprilie.

Gama de motorizari va fi formata din sase propulsoare pe benzina, capabile sa dezvolte intre 80 si 225 de cai-putere, si cinci motoare diesel, care genereaza intre 90 si 136 de cai-putere. Mai mult, pentru toamna acestui an, importatorul Ford va aduce pe piata romaneasca si crossoverul Kuga.

In primele 11 luni din 2007, Renault detinea in Romania o cota de piata de 15,7%, iar Ford controla 7,5%.

Focus face o treime din vinzarile Ford. Detalii pe www.cotidianul.ro/select