Cheia succesului - regimul alimentar este pe viata
Dupa mesele lungi si copioase de acasa, unde parinti, nasi si alte rubedenii ne-au aratat ce bunatati au gatit de Sarbatori, cantarul nu este prietenul nostru cel mai bun. Kilogramele in plus acumulate in urma consumului de alimente cu prea multa sare, cu grasimi sau zaharuri in exces sunt un stres atat pentru doamne, cat si pentru domnii atenti la silueta. Asa incat, luna ianuarie pare una a cautarilor de retete-minune de slabit. Circula pe mail, le auzim spuse susotit in tramvai sau sunt impartasite cu generozite prin birouri. Toate ne descurajeaza din start: dimineata - o ceasca de cafea fara zahar si o felie de paine prajita, la pranz - o frunza de salata, o cupa cu trei boabe de mazare si seara - o lingurita de orez. Si uite asa ar trebui sa o tinem doua-trei saptamani daca vrem sa scapam urgent de 5-6 kilograme. Da, vrem sa slabim urgent! Dar pentru totdeauna! De aceea trebuie sa apelam la un nutritionist. Doctorita Mihaela Bilic este unul dintre medicii in voga printre mondenitatile Bucurestilor. Si are niste idei pe care le numeste intr-un fel "inovatoare", pentru ca nu crede in dieta-minune si nici in medicii nutritionisti care prescriu dietele ca pe niste retete. Pentru ca nu are timp sa vorbeasca cu toata lumea, dr Bilic a strans toate informatiile intr-o carte, "Traiesc, deci ma abtin". Nu suna tocmai prietenos, dar sfaturile nutritionistei nu sunt atat de drastice. Din contra, "ne da voie" sa mancam de toate, dar cu masura. Trebuie sa ne abtinem sa mancam pana nu mai putem sa respiram si sa ne facem un stil de viata din a manca ponderat.   CARNEA. Nutritionista Mihaela Bilic recomanda consumul de carne de pui si curcan. Dupa ce i-am dat organismului porc in toate felurile, indemnul pare a fi foarte simplu de urmat. Mai mult, iata ce spune doctorita: "Carnea de curcan amelioreaza dispozitia, deoarece contine mult triptofan, precursor al serotoninei, care da starea de bine si scade apetitul" si "amelioreaza fertilitatea masculina prin continutul crescut de zinc", care este absorbit in proportie de peste 40%. Pentru ca traditia romaneasca nu accepta doar carne pe farfurie, suntem invatati cu ce sa o asociem: cu legume, cu produse bogate in vitamina C si B, cu glucide si cu produsele ce cresc aciditatea gastrica. Atunci cand alegem sa consumam carne nu trebuie sa o facem oricum. Semipreparatele din carne sunt pe lista neagra a Mihaelei, Bilic. Acestea "pot deveni adevarate bombe calorice: in procesul de fabricatie al mezelurilor, carnea este injectata cu amidon, pentru a-i da gust mai bun. Valoarea calorica a produsului respectiv creste de la aproximativ 150 cal/100 g carne proaspata la 250-450 cal/100 g pentru mezeluri". De aceea nu ar trebui sa depasim 300 g de mezeluri slabe pe saptamana. Carne alba ar fi bine sa consumam 650 g pe saptamana, iar din cea rosie, 450 g. DE AJUTOR. Cand vine vorba despre peste, nutritionista este de parere ca "niciodata nu consumam suficient peste", asa ca recomandarea este: "Cat mai des posibil, chiar si de mai multe ori pe zi". Nici lactatele nu ar trebui sa lipseasca dintr-o dieta echilibrata, mai ales ca "regimul lactat nu da depresie si anxietate", iar "la acelasi numar de calorii consumat, cei care au in dieta produse lactate pierd cu 20% mai multa grasime". Cerealele pe care cei mai multi dintre noi le consideram o sursa de sanatate si parte a unui mic dejun sanatoas au o mare problema: "Contin mari cantitati de zahar, deci sunt mai degraba dulciuri decat fainoase". Chiar daca este constienta ca ducem o viata foarte agitata, doctorita Bilic ne recomanda sa mancam ori de cate ori ne este foame si sa nu sarim peste nici o masa. Daca stim ca nu putem respecta orele de masa, este indicat sa tinem in geanta un iaurt de baut si cativa covrigei facuti doar din apa si faina, pentru a nu ne dezechilibra organismul. Dieta-minune care sa ne faca svelti si sa ne si pastreze asa inca nu s-a inventat. Doctorita Mihaela Bilic obisnuieste sa spuna ca daca cineva ar inventa o pastila minune pentru slabit ar lua Premiul Nobel pentru Medicina. Cum acesta asteapta inca sa fie decernat, noi trebuie sa fim atenti la ce mancam si mai ales cat! cristina.calin@jurnalul.ro  Propuneti-va obiective realiste! Daca pana acum ati incercat sa slabiti de zeci de ori si de fiecare data dupa cateva saptamani de la curele de slabire drastice reveneati la forma initiala, trebuie sa schimbati perspectiva. Ganditi-va in primul rand ca un corp frumos costa atat timp, cat si bani si ca nimeni nu o sa faca asta in locul dumneavoastra. De aceea trebuie sa aveti un scop care sa raspunda la intrebarile de ce si cat si sa fie de atins realist si temporizat (pe pasi). Nutritionista Mihaela Bilic ne da cateva sfaturi care sa ne fie de ajutor. In primul rand nu trebuie sa plecam la cumparaturi cu burta goala, inainte de petreceri trebuie intotdeauna sa mancam cate ceva, din toate relele, alegeti intotdeauna raul cel mai mic, imunizati-va zilnic cu o doza mica din drogul alimentar fara de care nu puteti trai. Apoi este important sa nu va plimbati din curiozitate prin patiserii si cofetarii si asumati-va responsabilitatea excesului caloric pe care l-ati facut si consumati-l prin sport. Si nu uitati ca dintre cei care pornesc un program pentru slabit 30% renunta pe parcurs, iar 6% nu slabesc deloc.   Un medic pentru un corp frumos Doctorita Mihaela Bilic a absolvit Facultatea de Medicina Generala "Carol Davila" din Bucuresti si intre 1996 si 2000 a urmat rezidentiatul la sectia de diabet si boli de nutritie a Spitalului Universitar Bucuresti. Apoi a facut un stagiu de un an la o clinica de obezitate din Paris. In 2001 devine medic specialist in diabet si boli de nutritie, urmand si alte stagii in centre de wellness din Europa, inclusiv un curs amplu de perfectionare la celebra clinica antiimbatranire PLANAS din Barcelona. A intrat in vizorul presei dupa ce a produs una dintre cele mai mari schimbari din showbiz: greutatea lui Teo Trandafir. Apoi, de sfaturile ei s-au bucurat pe rand Mihaela Radulescu, Andreea Berecleanu, Loredana Groza. Nu s-a oprit aici si a scris si doua carti care contin sfaturi legate de o alimentatie corecta, care sa ne permita sa avem o viata sanatoasa si un trup de invidiat. Prima dintre ele este "Silueta dincolo de mituri. Ghid de nutritie pentru silueta ta", iar cea de-a doua si cea mai recenta: "Traiesc, deci ma abtin!". Spera sa nu se opreasca aici si sa scrie cat mai multe carti, pentru ca este constienta ca nu poate ajunge sa vorbeasca cu toate femeile care au nevoie de sfaturile ei.   ,,Organismul nostru nu functioneaza ca un balon pe care il umflam sau il dezumflam dupa cum avem chef. Slabitul, mai ales prin diete foarte restrictive si de scurta durata, nu face decat sa duca la un dezechilibru major al metabolismului si, culmea, in final, kilogramele pierdute pe cantar sa fie doar in mica masura din grasimea de depozit"   ,,Dupa nenumarate diete se schimba compozitia corporala, astfel incat, in fericita situatie in care ramanem cu acelasi numar de kilograme dinainte de cura de slabire, procentul de grasime din corp va fi mult mai mare si, pentru ca grasimea e usoara, la aceleasi 60 kg vom arata mai rau (pufoase si umflate)"   ,,Daca doriti sa profitati la maximum de arderile de lipide din timpul efortului fizic, atunci nu mai mancati nici un fel de glucide cu trei ore inainte de sport. In felul acesta, depozitele de glucoza din muschi si ficat vor fi goale, iar metabolismul va fi nevoit sa consume numai energie pentru productia de energie" Dr. Mihaela Bilic