In cinci ani, o treime din industria muzicala va fi digitala.

Vinzarile de albume au scazut anul trecut, in SUA, cu aproape zece procente in raport cu 2006, in timp ce achizitiile de trackuri digitale au crescut cu 45%, informeaza Asso
In cinci ani, o treime din industria muzicala va fi digitala.

Vinzarile de albume au scazut anul trecut, in SUA, cu aproape zece procente in raport cu 2006, in timp ce achizitiile de trackuri digitale au crescut cu 45%, informeaza Associated Press. Potrivit datelor oferite de agentia Nielsen SoundScan, anul trecut s-au vindut, in SUA, 500,5 milioane de albume in format CD, caseta sau LP, in timp ce numarul de piese digitale achizitionate pe piata americana s-a ridicat la 844,2 milioane, depasind considerabil cele 588,2 milioane de trackuri digitale comercializate in 2006. In plus, albumele digitale vindute in 2007 reprezinta zece procente din totalul albumelor vindute, informeaza AP.

"Industria muzicala asista de citiva ani la un declin al vinzarilor de CD-uri, in parte datorita amplorii sistemului de file-sharing, dar si din cauza faptului ca banii consumatorilor s-au reindreptat spre alte genuri de divertisment, precum DVD-urile sau jocurile video", explica Alex Veiga, jurnalist economic la AP. Albumul lui Josh Groban, "Noel", s-a bucurat anul trecut de cele mai bune vinzari din SUA (3,7 milioane de exemplare), vinzari foarte bune inregistrind si albumele trupelor Eagles si Doughtry sau ale solistelor Alicia Keys si Fergie. In privinta tendintelor industriei muzicale, se prognozeaza ca, peste cinci ani, o treime din muzica vinduta va fi in format digital. (V.P.)


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.