Motociclistul roman a scos 250.000 de euro din conturile familiei si ale sponsorilor pentru a putea concura la Campionatul Mondial de motociclism. O cautare a numelui Robert Muresan pe site-ul Federatiei Romane de Motociclism da rezultate nule.
Motociclistul roman a scos 250.000 de euro din conturile familiei si ale sponsorilor pentru a putea concura la Campionatul Mondial de motociclism. O cautare a numelui Robert Muresan pe site-ul Federatiei Romane de Motociclism da rezultate nule. E greu sa fii "singurul roman" din Campionatul Mondial de Motociclism?

Da, este foarte greu. In primul rind, nu am pe cine sa intreb la ce ar trebui sa ma astept in asemenea curse. Practic, tot ce fac e ceva nou si trebuie sa fiu tot timpul atent la ce fac, sa ma astept la orice. Majoritatea pilotilor sint italieni si spanioli, acestia vorbesc intre ei dupa antrenamente sau curse, iar acest lucru te demoralizeaza putin, stiind ca ceilalti pot invata intre ei si pot corecta anumite greseli de pilotaj impreuna, iar tu trebuie sa le faci toate singur. Dar asa nu se fac performante, de aceea tot timpul incerc sa ma pun in aceeasi situatie cu toti pilotii, sa ma gindesc ca tot ce fac ei pot la fel de bine sa fac si eu, poate chiar mai bine. Evident si din punct de vedere financiar e mai greu pentru mine in comparatie cu ceilalti piloti.

Primul an: motoare oprite, cabluri de acceleratie rupte, un accident si alte ghinioane. Cea mai buna clasare in actualul sezon a fost locul 16 la Grand Prix-ul Marii Britanii. Multumit?

Un an destul de greu, cu multe reusite si nereusite. Din punct de vedere material nu e chiar la ce ma asteptam, dar, in general, am fost destul de multumit de echipa, desi nu e printre cele mai bune. Din cauza problemelor tehnice, spre sfirsitul sezonului am inceput sa-mi pierd mult din increderea in mine si am facut multe greseli de pilotaj care au dus si la cazaturi. A fost un an destul de bun, am progresat etapa dupa etapa, mai putin dupa cazatura de la Brno, dar e numai primul sezon si nu ne asteptam la mai multe. Eu nu sint foarte multumit pentru ca stiu ca nu am dat 100% din ce pot face si, cind am inceput sa-mi dau drumul, a fost acel accident, iar revenirea a fost foarte grea.

Motociclismul este un sport costisitor. Care a fost bugetul tau anul trecut (2007). Cit a dat echipa, cit a fost buget propriu, cit ar fi fost nevoie, ce stii despre bugetele colegilor?

Primul sezon in Moto GP e foarte greu pentru toti pilotii, deoarece trebuie sa-ti acoperi majoritatea costurilor din venituri proprii si sponsori. Bugetul nostru pentru acest an a fost in jur la 350.000 de euro si sponsorii au fost putini, iar majoritatea banilor au fost din bugetul familiei. Pilotii clasati intre primii 10 au un buget necesar mai mic, pentru faptul ca nu platesc atit de multi bani echipei, primesc ajutor la deplasari si sponsori sint mai numerosi. Pe mine, financiar nu pot sa zic ca m-au ajutat foarte mult, eu am platit undeva 250.000 de euro echipei, acesta fiind un cost normal pentru un nou-venit in Moto GP. Un buget pentru un pilot de nivelul meu ar fi de 500.000, adica sintem cu 150.000 sub aceasta limita.

Romania nu are traditie, circuite etc. Cum se pregateste un motociclist de top? Descrie o sesiune de antrenamente intre doua curse.

Circuitele sint o problema destul de mare pentru mine, majoritatea pilotilor au circuite de casa pe care se pot antrena si, cind au o cursa in tara lor, este mult mai usor pentru ei sa faca un rezultat bun, fiind motivati. Pregatirea intre etape consta mai mult in antrenament fizic, acesta fiind foarte important pentru a putea da 100% din potential intr-o cursa. Pregatirea fizica inseamna: forta, gimnastica, inot si jogging. Cind avem timp liber, multi ne antrenam cu motocrosul sau cu supermoto, iar unii chiar pe circuitele mari, ceea ce eu nu pot face.

Cit timp ai petrecut in strainatate in 2007 si cum se vede scoala de pe ghidon? Mai ai timp de viata personala? Mai vezi un film, mai mergi la petreceri?

Cea mai mare parte a anului 2007 am petrecut-o in afara tarii, din 52 de saptamini ale anului, in jur de 25 am fost plecat la antrenamente, intilniri si la curse. Cu scoala este destul de greu deoarece trebuie sa recuperez foarte mult, dar ma descurc destul de bine si profesorii ma inteleg si le multumesc pentru acest lucru. In timpul sezonului nu prea am viata personala, incerc sa ma concentrez cit mai mult pe antrenamente si curse. In acest timp mort la sfirsit de sezon, pot sa zic ca am putin timp liber in care pot sa ies la sfirsit de saptamina cu prietenii, dar si aceasta pauza din extrasezon este doar de o luna. De la sfirsitul lui ianuarie incep deja antrenamentele oficiale pentru sezonul urmator.

In 2008 ai renuntat la Derbi si vei concura pe o motocicleta Aprilia, la o noua echipa, circuitele iti sint acum familiare. Obiective?...

Da, pentru 2008 am renuntat la Derbi si cred ca Aprilia este o decizie mai buna, la fel ca si echipa pentru care am semnat un precontract in noiembrie - Grizzly Gas Kiefer Racing. Obiectivul principal este clasarea intre primii 10 piloti la sfirsitul sezonului si, ca punctaj, sper sa acumulez undeva la 70-80 de puncte pe parcursul intregului an.

Mai e putin si incepe Raliul Dakar. Te pasioneaza si astfel de curse, crezi ca vei ajunge vreodata sa concurezi in cursele enduro?

Nu pot sa spun ca sint foarte pasionat de Dakar sau de enduro. In timpul liber mai practic si eu enduro si mi se pare destul de distractiv, dar acum sint concentrat pe ce fac, nu m-am gindit sa fac altceva, dar nu se stie niciodata ce rezerva viitorul. Orice este posibil. Vreau sa ii felicit pe cei patru romani care vor concura in Dakar 2008 la categoria moto: Marcel Butuza, Mani Gyenes, Romeo Duicu si Alex Garbacea pentru ca le-a fost extrem de greu sa ajunga aici si sper ca pe 20 ianuarie sa ii vedem pe toti la finisul acestui raliu.

Carte de vizita Data nasterii: 22 martie 1991 Inaltime: 173 cm Greutate: 56 kg Idoli in motociclism viteza: Valentino Rossi, Dani Pedrosa Hobby: karting, baschet, fotbal, tenis Mincarea preferata: salata cu ton Bautura preferata: fresh de portocale Muzica preferata: house Performante: 2001 - campion national la clasa juniori III, 2002 - vicecampion national la clasa juniori II, 2003 - campion national absolut la clasa 125 cmc, 2004 - vicecampion national si campion balcanic la clasa 125 cmc GP, 2005 - Alpe Adria (Campionatul Europei Centrale), locul 3 in clasamentul general al Campionatului Europei Centrale, locul 5 in Campionatul Austriei, 2006 - locul 5 in etapa de la Assen a Campionatului European, prima participare in CM de motociclism viteza - MP al Turciei, 2007- locul 18 in MP al Spaniei, cea mai buna clasare la prima sa participare regulata in CM de motociclism. Mai multe imagini cu Robert Muresan in cursa pe www.cotidianul.ro/select


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.