Actritele Gwyneth Paltrow si Nicole Kidman se numara printre personalitatile acuzate de un grup de cercetatori britanici ca au indus in eroare publicul prin promovarea gresita a unor produse si a calitatilor lor, informeaza telegraph.co.uk.
Raportul referitor la gafele comise de vedete in ceea ce priveste promovarea calitatilor unor produse a fost publicat in revista Sense About Science si cuprinde figuri publice precum prezentatoarea de televiziune Sarah Beeny, creatoarea de moda Stella McCartney, scriitoarea Gillian McKeith, si actritele Gwyneth Paltrow si Nicole Kidman.
De exemplu, scriitoarea Gillian McKeith a scris intr-un ziar ca persoanele care sufera de dureri de articulatii ar trebui sa reduca sau chiar sa stopeze consumul de rosii, cartofi albi, piper, paprika si vinete, declaratie dezabrobata de Margaret Rayman, profesor de nutritie la Universitatea din Surrey. "Durerile de articulatii pot fi cauzate de diferite procese si conditii. Unii pacienti care sufera de reumatism isi pot ameliora starea prin evitarea unor alimente, dar acest lucru trebuie stabilit la nivelul fiecarui individ", a declarat Rayman.
Totodata, actrita Gwyneth Paltrow a propus o dieta speciala prin care se poate evita cancerul. "Sunt absolut convinsa ca numai consumand alimente biologice putem evita aparitia unor tumori", spunea Paltrow la un moment dat. "Dietele nu pot preveni aparitia cancerului. Riscurile pot fi, intr-adevar, reduse printr-o anumita alimentatie, dar anumite tipuri de cancer nu au nici o legatura cu ceea ce mancam", a contrazis-o pe actrita dieteticiana Ursula Arens.
De asemenea, jocurile de perspicacitate pe calculator Dr Kawashima's Brain Training, produse de Nintendo, au fost indelung laudate de vedete precum Nicole Kidman, Patrick Stewart, Julie Walters, Phillip Schofield, Fern Britton si Zoe Ball. Acestea sustineau ca jocurile stimuleaza o mai buna activitate a creierului.
In schimb, doctorul Jason Braithwaite, cercetator in domeniul neurologiei la Universitatea din Birmingham, sustine ca afirmatia este discutabila. "Nu exista o evidenta clara privind imbunatatirea cunoasterii prin folosirea acestor jocuri", a declarat Braithwaite.
Initiativa revistei Sense About Science reprezinta o actualizare a unei campanii lansate in 2007, prin care vedetele erau incurajate sa evite promovarea "inselatoriilor si prostioarelor".