In acest an, piata romaneasca de comert electronic este estimata la 275-300 de milioane de euro, in crestere cu aproximativ 200% fata de 2007, au declarat reprezentantii magazinelor online eMag si PCfun.
"Pentru anul acesta, estimarea noastra este de 100 mil. euro, iar pentru 2008, in jurul valorii de 275 mil. euro", a declarat pentru Curierul National Madalin Durca, Marketing Manager PCfun.
Pentru tot anul 2007, PCfun estimeaza afaceri de 7 milioane de dolari, in crestere de aproape 4 ori fata de 2006.
"In anul 2006, am inregistrat o cifra de afaceri de 1,5 mil. USD, dar trebuie precizat ca PCfun a avut lansarea oficiala la jumatatea anului 2006. Pentru 2007, estimam o cifra de 7 mil USD", a mai spus Madalin Durca.
Potrivit acestuia, compania a inregistrat cresteri pe segmentele notebook, monitoare LCD si PC-uri. Pentru ultimul trimestru al anului trecut, pe langa aceste categorii, de interes sunt si televizoarele LCD, camerele foto digitale, iar pentru finalul lunii decembrie exista cresteri ale vanzarilor pentru aparate GPS, telefoane mobile si console jocuri.Tot mai multi romani aleg sa cumpere onlineRomanii incep din ce in ce mai mult sa adopte comportamentul de consum european privind achizitionarea de produse prin intermediul platformelor online, mai ales in perioada sarbatorilor, pentru a evita aglomeratia si pentru a economisi timp.
"Ne apropiem din ce in ce mai mult de comportamentul de consum european, un comportament care este modelat de preferinte precum cea mai buna alegere, cel mai putin timp investit, cel mai bun pret. Vanzarile online in perioada sarbatorilor ating cote maxime prin prisma faptului ca modalitatea de achizitie online isi mentine o anumita constanta. Practic, distanta pana la magazin, timpul petrecut acolo si lansarea comenzii sunt parti ale procesului de achizitie care nu se modifica niciodata ca variabila de timp, lucru care se intampla in retailul offline prin dublarea sau triplarea acestui proces ca si durata", a mai spus reprezentantul PCfun.Multe sectoare din comertul online sunt neacoperitAnul acesta va creste numarul magazinelor online ca urmare a faptului ca multe nise sunt slab acoperite, mai ales cele din domeniul serviciilor.
"Numarul magazinelor online va fi in crestere, atat pe domeniul IT si electrocasnice, cat si in alte industrii. Exista, inca, nise ramase neacoperite sau destul de slab acoperite, cum sunt cele ale cadourilor, rezervarilor online, asigurarilor etc. Piata online este foarte dinamica. Apar in fiecare saptamana magazine noi si incep sa se evidentieze din ce in ce mai bine nume de magazine ce inregistreaza cresteri foare bune si care, in mod sigur, vor avea cresteri si anul urmator", a mai declarat Durca.In 2008, valoarea platilor online cu cardul ar putea avea o crestere de 100%In acest an, valoarea comertului electronic din Romania cu plata online prin card va avea o ascensiune de aproape 100% fata de 2007, pana la 70 de milioane de euro, au declarat reprezentantii Gecad ePayment. Referitor la numarul tranzactiilor pentru 2008, reprezentantii companiei estimeaza o crestere de aproximativ 70%, la 780.000 de operatiuni fata de cele 463.000 pentru anul trecut.
"Un cuvant important vor continua sa il aiba companiile mari care au intrat deja sau care urmeaza sa abordeze si acest canal. In acest sens, ne asteptam la intrarea unor companii importante, in special din sectorul utilitatilor si al telecomunicatiilor", a declarat Carmen Sebe, CEO-ul Gecad ePayment.
Compania estimeaza ca sectoarele telecomunicatiilor si turismul vor continua sa fie cele mai cautate pe piata online, iar un potential ridicat il au si plata online a utilitatilor si e-tailul, domenii care sunt de asteptat sa aiba o crestere semnificativa in acest an.Anul trecut, piata platilor online a crescut de 4 oriPentru 2007, ePayment estimeaza o crestere de aproape patru ori a pietei platilor online, la 35 milioane de euro, iar totalul tranzactiilor va depasi nivelul de 460.000 de operatii. Integratorul de solutii pentru comert electronic apreciaza ca, in conditiile in care rata de penetrare a Internetului este sub 24%, comertul electronic se practica doar in mediul urban, unde accesul la Internet este facil. In prezent, in Romania exista sase milioane de utilizatori ai Internetului. "Aceasta evolutie demonstreaza ca romanii incep sa foloseasca din ce in ce mai mult Internetul pentru a-si face cumparaturile. Acest lucru se datoreaza cresterii nivelului increderii in aceasta metoda de plata si diversificarii ofertei magazinelor online, ceea ce permite gasirea mai usoara a produselor, la un pret atractiv", a precizat Carmen Sebe.
Ponderea platilor prin card bancar in comertul electronic local este de 15%-20%, cu un potential de crestere ridicat, iar restul tranzactiilor reprezinta plata in numerar sau ordin de plata.30% din cei care achita online sunt din afara tariiIn sistemul ePayment, aproape 30% din numarul total de tranzactii online sunt efectuate din strainatate, iar 70% din tara. Majoritatea comenzilor din afara tarii vin din Italia, Franta si Spania, cu o pondere de 42%, 16%, respectiv 13% din numarul total al comenzilor plasate din afara Romaniei in magazinele din sistemul ePayment. "Avand in vedere ca PayPal este o metoda de plata frecvent utilizata in afara tarii, consideram ca introducerea sa ca mijloc de plata in sistemul ePayment poate duce la o crestere semnificativa a volumului tranzactiilor efectuate din afara tarii", sustine Carmen Sebe. In ultimele 6 luni, valoarea cumparaturilor din afara tarii in magazinele online autohtone inscrise in sistemul ePayment s-a ridicat la 12,6 milioane euro.