Raliul Dakar 2008 va pleca la drum la 5 ianuarie din Lisabona si se va incheia la 20 ianuarie in Senegal. Tara noastra se prezinta la startul acestei editii cu un numar-record de participanti, dar si cu doua premiere.     O provocare pen
Raliul Dakar 2008 va pleca la drum la 5 ianuarie din Lisabona si se va incheia la 20 ianuarie in Senegal. Tara noastra se prezinta la startul acestei editii cu un numar-record de participanti, dar si cu doua premiere.     O provocare pentru cei care participa. Un vis pentru cei care raman deoparte! Acesta este motoul unei competitii extraordinare: Raliul Dakar. O competitie care anul acesta se anunta de exceptie, mai ales in ceea ce priveste participarea Romaniei. "Noi mergem pentru Romania!", acesta este sloganul sub care cei trei componenti ai VECTRA TEAM ROMANIA vor lua la 5 ianuarie startul in Dakar 2008. Este vorba despre pilotii Marcel Butuza (nr. 69), Alexandru Garbacea (nr. 149) si Romeo Duicu (nr. 150) care vor concura la categoria moto. Vor fi insotiti (o premiera absoluta pentru o echipa romaneasca) de cel mai nou si modern camion de asistenta, din seria limitata la doar zece exemplare in intreaga lume, un MAN 6x6 (nr. A 303) ce va fi pilotat de Liviu Butuza, insotit de Etien Vuillet (copilot) si Sorin Ghica (navigator) pe toata durata competitiei. In plus, tara noastra se va prezenta la start si cu un echipaj la sectiunea auto: Gabi Nicolae - Dorel Stanciu.  Caravana. Inaintea deplasarii la Lisabona, membrii echipajului moto romanesc, Marcel Butuza, Alex Garbacea si Romeo Duicu, si-au prezentat la Brasov obiectivele, motocicletele si camionul de asistenta. Cei trei baieti si-au propus sa arboreze tricolorul pe malul Lacului Roz (Dakar), considerat punctul oficial de sosire al raliului si totodata locul cel mai ravnit si visat de concurenti. Editia 2008 a Raliului Dakar aliniaza la start 580 de competitori la cele trei sectiuni: moto, auto si camioane. Concurentii care vor ajunge la linia de sosire la 20 ianuarie vor fi parcurs 9.273 km, dintre care 5.736 de probe speciale cronometrate. Programul cuprinde 15 etape, unica zi de odihna fiind prevazuta la 13 ianuarie la Nouakchott, capitala Mauritaniei. Caravana va trece prin Portugalia (Lisabona, Portimao) si Spa-nia (Malaga), Maroc (Nador-Er Rachidia-Ouarzazate-Guelmin) si Mauritania (Smara-Nouadhbou-Tidjijka-Nouakchott-Atar), pentru ca finalul (St.Louis-Kiffa-Dakar) sa apartina Senegalului, finish-ul fiind programat, ca de obicei, pe malul Lacului Roz din Dakar. Acesta este considerat punctul oficial de sosire al raliului Dakar si totodata locul cel mai ravnit si visat de concurenti. Aventura. Parcursul este cu o treime mai lung (1.500 km) decat cel de anul trecut, dar zona care va face legea este desertul mauritanian, unde se vor parcurge 56% din traseu si 67% din lungimea sectiunilor cronometrate. Cele opt etape din aceasta ta-ra erau cat pe-aci sa fie anulate din cauza celor doua atacuri teroriste (unul revendicat de Al-Qaeda) care au provocat moartea a patru turisti francezi si a trei soldati. Dupa ce au studiat propunerile si au primit asigurarile politiei din Mauritania privind securitatea traseului, organizatorii Raliului Dakar 2008, in frunte cu seful securitatii raliului, Roger Kalmanovitz, aflat la Nouakchott, au luat decizia de a mentine etapele ce vor traversa aceasta tara intre 11 si 19 ianuarie. La editia din 2007, organizatorii au fost nevoiti sa anuleze doua etape din cauza amenintarilor teroriste. Dupa trei zile (2, 3, 4 ianuarie) de verificari tehnice la Lisabona, pilotii romani vor lua startul la 5 ianuarie cu gandul doar la cele mai dificile zile din viata lor la Dakar. Si aceasta din cauza faptului ca perioada cea mai lunga - opt zile, este programata pe inselatoarele si periculoasele dune ale desertului mauritanian.       Intre vis si realitate   Asadar incepe o aventura ce inseamna performanta, depasirea propriilor limite, sportivitate, tenacitate, tarie de caracter, voin-ta si dorinta de a invinge. Din cele mai vechi timpuri, omul a simtit nevoia sa isi depaseasca limitele, iar din anul 1979, toti pilotii amatori sau profesionisti, pasionati ai sporturilor cu motor, nu si-au mai dorit decat sa treaca linia de sosire a celebrului raliu. De atunci, peste 13.600 de sportivi au luat startul in cea mai dificila competitie de motorsport din lume. De fapt, Dakarul a debutat in 1977, in timpul Raliului Abidjan - Nisa, cand Thierry Sabine s-a ratacit in Desertul Libiei. Experienta la limita pe care a trait-o cu aceasta ocazie i-a dat ideea unui raliu cu startul in Europa, care sa tra-verseze teribilul desert.     Fantastic, dar cumplit     Marcel Butuza, capitanul si cel mai experimentat component al team-ului moto, a fost nevoit sa abandoneze anul trecut din motive tehnice (defectarea ambreiajului). Ghinionul romanului a fost marcat in etapa mauritaniana (Atar-Tichit, km 51). Ranit, brasoveanul a ajuns la Dakar schimband trei taxiuri. "Ultimii 1.500 de kilometri i-am facut in trei zile. Mergeam prin pustiu fara sa am habar pe unde sunt. De nevoie am inchiriat o rabla veche de 40 de ani", isi aminteste Butuza. S-a intors in Romania doar cu ce avea pe el - combinezonul moto sub care purta o camasa inflorata data de un localnic din Senegal. "Dakarul este fantastic. Te simti cu adevarat motociclist intr-o astfel de intrecere, dar e cumplit!", recunoaste Butuza inainte de startul de la Lisabona.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.