Sampania este cea mai bine vanduta bautura in perioada dinaintea Anului Nou. Spumoasa bautura este nelipsita din cosul de cumparaturi al miilor de clienti care formeaza siruri interminabile in fata caselor de marcat.In hipermarketuri, pretul unei sticle de vin spumos, pe care multi romanii il asociaza cu sampania porneste de la 6 lei si poate ajunge la 10 lei, acesta fiind cel mai bine vandut, insa o sticla de sampanie adevarata costa intre 12 lei-150 lei. "Am vandut si 500 de baxuri a cate sase sticle de sampanie pe zi. De obicei stocurile se termina repede, iar rafturile trebuie aprovizionate la mai putin de o ora " declara angajata unui hipermarket .

Fiecare cos de cumparaturi contine pe langa bauturi, cel putin un kilogram de fructe proaspete (banane, portocale sau chiar pepene si ananas), mezeluri, lactate, paine, apa si sampanie. Mai putin aglomerate sunt in schimb raioanele de cosmetice, jucarii, haine pentru adulti, copii si bebelusi, avand in vedere ca acestea au fost cele mai vizate in saptamana dinaintea Craciunului.Marii operatori de retail din tara si-au prelungit in perioada sarbatorilor de iarna programul de functionare al hipermarketurilor pentru a putea face fata cererii crescute din partea consumatorilor.