Integrated Romanian Information Systems (I.R.I.S. SA) estimeaza pentru anul viitor o dublare a afacerilor fata de 2007 pentru produsele Apple pana la o valoare de 20 de milioane de euro.
Produsele Apple reprezinta aproximativ 85% din afacerile totale ale companiei, iar pentru sfarsitul anului I.R.I.S. estimeaza afaceri totale de 12 milioane de euro.
"Apple reprezinta aproximativ 80-85% din cifra de afaceri inregistrata de I.R.I.S. SA anul acesta, iar fata de anul trecut, potrivit estimarilor noastre, vom inregistra o dublare a cifrei de afaceri. Principalii factori ce au determinat dezvoltarea afacerii Apple in Romania au fost cresterea pretentiilor legate de produsele IT in ceea ce priveste calitatea produselor si a serviciilor postvanzare, noile game de produse lansate de Apple", a declarat pentru Curierul National Zsolt Kadar, Product Manager.iPod-ul ramane in continuare cel mai bine vandut produs Apple in RomaniaPotrivit oficialului I.R.I.S. S.A., iPod a reprezentat unul dintre cei mai importanti factori de atragere a clientilor catre produsele Apple. iPod-urile au fost cele care au determinat o schimbare de atitudine a clientului fata de Apple, considerate pana nu de mult exclusiviste. O crestere semnificativa a fost inregistrata, de asemenea, si in segmentul de notebook-uri MacBook si MacBook PRO, cat si sistemele desktop iMac. Clientii au inteles importanta pe care o au fiabilitatea, inovatia, precum si serviciile postvanzare pentru acest segment.
Pentru perioada sarbatorilor, compania estimeaza un avans al vanzarilor de aproape 300% fata de media anuala, iar iPod va reprezenta cel mai bine vandut produs al gamei Apple.
"Sfarsitul de an se situeaza printre cele mai profitabile perioade, avand o crestere de 250% - 300% fata de media anuala. Gama iPod va fi, cel mai probabil, produsul cu cea mai mare priza la public. Gama actuala satisface o suita larga de nevoi, plecand de la muzica, poze, filme, precum si navigare pe Internet.
Noile iPod nano sunt cele mai cumparate produse, avand in vedere raportul excelent pret/feature-uri. Acesta ofera acum posibilitatea vizualizarii materialelor video pe un display incredibil. Cel mai asteptat produs in Romania, pentru acest sfarsit de an, a fost iPod touch", a mai declarat Kadar.Apple Premium Reseller si Apple Kiosk's au contribuit semnificativ la cresterea vanzarilorUn alt factor important in cresterea vanzarilor Apple pe piata romaneasca il reprezinta posibilitatea potentialilor clienti de a testa produsele in Apple Premium Reseller si in Apple Kiosk's din reteaua Media Galaxy.
"Un factor foarte important pentru crestere a fost, de asemenea, posibilitatea de a testa produsele Apple in noile magazine Apple Premium Reseller, precum si in Apple Kiosk's in reteaua Media Galaxy. Kiosk-ul Apple este un spatiu special amenajat in cadrul unui magazin care comercializeaza produse IT, in care sunt dispuse exclusiv produse Apple. In acest spatiu clientii magazinului respectiv pot vedea si testa pe viu orice produs Apple disponibil pe piata romaneasca. Informatii si suport tehnic sunt furnizate de catre personal specializat. Aceste puncte de vanzare au avut un rezultat fenomenal de-a lungul acestui an, fie ca e vorba de mall-uri sau magazine stradale. Conceptul este transpunerea unui Apple Store, la o scara mult mai mica din punct de vedere al spatiului, in Europa de Est", a mai spus Zsolt Kadar.Produsele Apple au devenit tot mai accesibile pentru romaniDatorita cresterii puterii de cumparare a romanilor, produsele Apple nu mai sunt vazute ca niste produse de lux, acestea fiind tot mai accesibile.
"Produsele Apple nu mai sunt de mult niste produse exclusiviste si scumpe. Pretul lor, in care se regasesc inclusiv cercetarea si inovarea, reflecta intru totul calitatea acestor produse si nu mai sunt percepute ca fiind ridicate", a mai spus Kadar.
Potrivit acestuia, nu trebuie uitat faptul ca puterea de cumparare a romanului a crescut simtitor in ultimii ani, iar aceasta, cumulata cu politica de preturi Apple, face ca produsele noastre sa fie accesibile unor categorii tot mai largi de oameni.