Febra sarbatorilor de iarna creeaza dispute intre companiile de curierat rapid si clientii acestora. In unele cazuri s-a ajuns pina la proces.

Destinatarii au trebuit sa-si astepte coletelemai mult timp ca de obicei Companiile de curierat rapid au inregistrat, in medie, inaintea sarbatorilor de iarna, cereri de livrari cu 50-100% mai mari decit intr-o perioada obisnuita a anului, spun reprezentantii acestor societati. S-a ajuns astfel ca unele livrari sa nu ajunga la timp sau sa se plimbe intre destinatari. „Companiile de curierat rapid nu mai fac fata situatiei. Nimeni nu isi mai ia angajamentul ca livreaza a doua zi, termenul de livrare fiind, in general, de pina la zece zile. Mai mult, anul acesta, nici calendarul nu ne-a fost prielnic. Fiind zile lucratoare doar 27-28 si 3-4 avem la dispozitie foarte putine zile pentru a face livrarile", ne-a declarat Octavian Badescu, secretarul general al asociatiei patronale de profil. Potrivit acestuia, „in curierat nu se mai face fata de citeva luni pentru ca sint probleme atit cu forta de munca, cit si din cauza infrastructurii rutiere si a traficului". In unele cazuri, problemele au fost atit de mari incit se va ajunge la proces. Este vorba de agentia de relatii publice a retailerului Flamingo, care estimeaza ca prejudiciile aduse de compania de curierat pe care a angajat-o, Alo Curier, se cifreaza la 100.000 de lei. „Cu ocazia sarbatorii de Craciun, agentia 4 ACE a pregatit, in numele Flamingo Group, 150 de pachete de cadouri, care urmau a fi livrate de catre firma Alo Curier in termen de una-trei zile de la preluarea cadourilor de la sediul 4 ACE. Alo Curier nu numai ca nu a respectat termenul de livrare, intirziind cu mai mult de o saptamina livrarea, ci si a livrat gresit mai mult de trei sferturi dintre cadouri, incurcind pachetele si adresantii pachetelor. Agentia 4 ACE intentioneaza sa dea in judecata firma Alo Curier pentru prejudicii de imagine aduse clientului nostru si agentiei 4 ACE. Estimam ca nivelul prejudiciilor cauzate, pe baza contractelor si a reputatiei pierdute, se ridica la cel putin un miliard de lei vechi", a declarat Elena Olteanu, general manager 4 ACE.

Reprezentantii Alo Curier ne-au declarat ca nu considera „deficitar" serviciul lor. „Cei de la 4 ACE nu stiu ce inseamna sa lucrezi cu o companie de curierat rapid. Am primit de la ei cadouri neetichetate sau ambalate necorespunzator. Livrarile au avut loc la timp. Faptul ca nu am reusit pina la ora actuala sa vedem un raport cu livrarile nu inseamna ca livrarile nu s-au facut la timp", ne-a declarat Daniel Nicolae, sales&marketing manager Alo Curier. Potrivit acestuia, in general vorbind, compania are „un numar de exceptii de la livrare", cind, spre exemplu, destinatarul s-a mutat sau clientul a dat adresa incompleta. „In perioada aceasta, la activitatea postala avem cereri de trei-patru ori mai mari decit cererea normala", mai spune Nicolae. Acesta sustine ca Alo Curier a trimis, de la inceputul lui decembrie, o scrisoare tuturor clientilor prin care le solicita informatii despre volumul de corespondenta pe care acestia urmau sa o trimita.

„In luna decembrie, volumul mare de trimiteri regasit la orice operator de servicii de curierat poate sa suprasolicite fluxul operational sau poate chiar depasi capacitatea de livrare a acestuia. De aceea avem nevoie de o estimare a volumului dumneavoastra de trimiteri de cadouri ori felicitari pentru a putea gestiona cit mai bine volumul extra din luna decembrie, alaturi de volumul de trimiteri existent", se precizeaza in scrisoare. Din datele proprii, Alo Curier detine pe piata din Capitala o cota de 40%.

Faptul ca au un volum de comenzi foarte mare sustin si reprezentantii Fan Courier, unul dintre principalii actori din piata de profil. „Expeditiile ne-au crescut cu 30-40% fata de media unei luni obisnuite, compania gestionind 40.000 de expeditii pe zi si intre 60.000 si 70.000 de colete pe zi in aceasta perioada", ne-a declarat Neculai Mihai, director general Fan Courier.

In ceea ce priveste problemele cu expedierile, acesta sustine ca numarul de reclamatii a ramas constant, la sub 1%. „Problema cu care se confrunta intreaga industrie in special, dar nu exclusiv, in aceasta perioada este infrastructura defectuoasa care afecteaza in principal operatiunile din partea de vest a tarii. Din cauza acesteia, distantele sint parcurse intr-un interval de timp cu 25% mai mare, ceea ce duce la modificarea orelor de plecare in cursa pentru a evita intirzierile la livrare", spune directorul de la Fan Courier.