Ministerul Transporturilor a decis rechemarea reprezentantului comercial
al Tarom la Londra si retrogradarea sefului de tura rampa care a fost de serviciu pe Aeroportul Otopeni in 23 decembrie, ca urmare a unei serii de "inadvertente" constatat
Ministerul Transporturilor a decis rechemarea reprezentantului comercial
al Tarom la Londra si retrogradarea sefului de tura rampa care a fost de serviciu pe Aeroportul Otopeni in 23 decembrie, ca urmare a unei serii de "inadvertente" constatate in operarea unui zbor Bucuresti-Londra si retur.
"In operarea cursei RO391 din data de 23.12.2007 au fost constatate o serie de inadvertente in ceea ce priveste comunicarea dintre reprezentantii companiei si pasagerii cursei aflati pe Aeroportul Heathrow din Londra, precum si in ceea ce priveste coordonarea activitatilor de pregatire a aeronavei pentru zbor pe Aeroportul Henri Coanda Otopeni", se precizeaza intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor (MT).
In aceste conditii, au fost dispuse o serie de sanctiuni, printre ele numarandu-se "rechemarea in tara a reprezentantului comercial/sef escala de la Londra" si "retrogradarea sefului de tura rampa care era de serviciu la Aeroportul Otopeni in data de 23.12.2007".
Compensatii dupa regulament
"Compania TAROM a acordat compensatiile obligatorii prevazute in Regulamentul European EC 261/2004 pentru curse care se desfasoara pe distante de peste 3500 km. Singurii pasageri a caror calatorie pe ruta interna va fi rambursata sunt cei 16 pasageri spre Suceava si cei 10 pasageri spre Iasi al caror transport nu a putut fi asigurat din cauza conditiilor meteo dificile si a imposibilitatii gasirii mijloacelor de transport terestru", informeaza MT.
Totusi, Ministerul Transporturilor insista asupra faptului ca, desi conditiile meteo din 23 decembrie "puteau conduce la decizia anularii cursei RO 391/2 (decizie luata de o mare parte a operatorilor de pe aeroportul din Londra HRW ale caror sloturi au avut o intarziere mai mare de cinci ore)", compania Tarom a decis totusi operarea cursei RO391/2 "pentru a putea asigura prezenta pasagerilor la destinatie cu ocazia Sarbatorilor de Craciun".
"In aceste conditii, compania Tarom nu a oferit pasagerilor optiunile de cazare, rambursare, respectiv rerutare mentionate in Regulamentul 261/2004, deoarece s-a insistat foarte mult pe operarea cursei respective, nepunandu-se in nici un moment problema anularii acesteia. Compania Tarom considera ca decizia operarii cursei a fost una corecta, desi au avut loc o serie de incidente ca urmare a conditiilor meteorologice nefavorabile care au ingreunat operarea. De notat ca pe aeroportul din Heathrow au innoptat peste o mie de pasageri ai altor companii aeriene, ca urmare a anularilor succesive de curse", se mai arata in comunicatul MT.
Cursa RO391 din 23 decembrie, programata sa decoleze de la Aeroportul "Henri Coanda" Bucuresti catre Londra Heathrow la ora 09.55, a decolat dupa mai bine de 12 ore, din cauza cetii de la Londra. Cursa a avut 71 de pasageri pe tronsonul Bucuresti - Londra si 205 pasageri pe tronsonul Londra-Bucuresti, returul zborului fiind programat in aceeasi zi.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.