Piata va ajunge pana la finele anului la 180.000 de unitati
Panasonic Romania detine 32% din vanzarea plasmelorPanasonic Romania estimeaza pentru perioada sarbatorilor din acest an o crestere de 3-4 ori a volumului vanzarilor de plasme si LCD-uri pe o piata estimata la 180.000 pentru acest an.
"Piata televizoarelor LCD si plasma va atinge in acest an un volum de 150.000 - 180.000 de unitati, iar cererea este de peste doua ori mai mare decat anul trecut. Am depasit cota de piata pe care o estimam pentru acest an", a declarat Bogdan Gheorghiu, directorul de marketing al companiei.
Panasonic Romania a atins, in perioada ianuarie-august 2007, o cota de 32% din piata autohtona a plasmelor si estimeaza o cifra de afaceri de 50 de milioane de euro pentru anul in curs. Compania si-a majorat cu 10% estimarile initiale privind cifra de afaceri pentru anul financiar care se va incheia la 31 martie 2008, la 55 milioane de dolari.
Panasonic se afla pe piata din Romania din anul 1991 si face parte din concernul Matsushita Electric Industrial cu sediul la Osaka, Japonia. Vanzarile inregistrate de companie in anul fiscal incheiat la 31 martie 2006 au fost de 76,02 miliarde de dolari SUA. Actiunile companiei Matsushita sunt listate la bursele din Tokyo, Osaka, Nagoya, New York (NYSE:MC), Euronext Amsterdam si Frankfurt.In Europa Occidentala plasma a luat fata LCD-uluiCetatenii din vestul Europei pun calitatea produselor pe prim-plan, in defavoarea preturilor, fata de cei din est, unde pretul inca primeaza.
"Exista o diferenta clara intre Vest si Est. In Germania, Franta sau Anglia, avantajele tehnologice ale plasmei sunt cunoscute si aceasta este preferata majoritatii, in Est pretul primeaza. Cu toate ca preturile au scazut foarte mult in ultima vreme, o plasma Panasonic de 94 cm ajungand chiar si la 2.600 RON, este in continuare perceputa ca un produs scump, de lux sau chiar exclusivist. Nimic mai fals. La aceeasi diagonala, plasma este de obicei mai ieftina, iar calitatea imaginii si fiabilitatea sunt superioare", au declarat oficialii Panasonic Romania.
Pe piata europeana, si nu numai, tehnologia plasmei este preferata in defavoarea LCD-ului, in ceea ce priveste calitatea imaginii, duratei de viata si chiar a pretului.
"Disputa plasmei vs LCD trebuie incadrata corect, deoarece segmentul de piata in care cele doua vin in competitie este cel al ecranelor cu diagonala mai mare de 94 cm. De aici incolo, lucrurile sunt clare: plasma se impune lejer prin calitatea mult superioara a imaginii, a negrului profund, a ratei de contrast mult mai mare sau gamei de culori ce atinge 68,7 miliarde culori. Plasma are unghi mare de vizionare, durata de viata a plasmelor atinge 30 de ani si in plus protejeaza ochii, fiind excelenta si pentru copii. Nu in ultimul rand, pretul este tot in avantajul plasmei, deoarece, la aceeasi diagonala, plasma este mai ieftina", au mai spus oficialii Panasonic.
Potrivit acestora, majoritatea celor care au cumparat o locuinta noua, si-au renovat sau mai aveau nevoie de inca un televizor, au ales varianta ecranului plat.
"A existat o idee preconceputa cum ca plasma e prea mare pentru un apartament normal. Gresit! La CRT, distanta se calcula inmultind diagonala cu 5, la LCD diagonala x 3, iar la plasma diagonala x 1,5. Astfel, intr-o sufragerie de 3/4 m, se poate pune chiar si o plasma cu diagonala de 165 cm (65'')", au mai spus acestia.Vanzarile plasmelor se vor reduce din 2009Producatorii de ecrane cu plasma, care se confrunta cu o concurenta puternica din partea furnizorilor de LCD-uri, vor raporta o scadere a veniturilor, incepand cu 2009, in urma reducerii preturilor, potrivit estimarilor firmei de cercetare iSuppli. Vanzarile ecranelor cu plasma vor creste cu 12% in 2007, la 8,6 miliarde de dolari, urmand sa atinga, anul viitor, un maxim de 10,2 miliarde de dolari, a aratat iSuppli, intr-un raport. Pana in 2011, vanzarile de ecrane cu plasma vor scadea la 8,7 miliarde de dolari, in pofida majorarii volumelor livrarilor, intrucat producatorii vor reduce preturile, pentru a concura cu alte tehnologii, precum LCD.
Oferta de pe piata PDP se mentine redusa, in conditiile in care multe companii au scazut productia, la inceputul acestui an, odata cu cresterea popularitatii televizoarelor LCD. Producatorii de PDP asteapta o modificare a preferintelor consumatorilor, spre televizoarele mai mari de 50 de inci (127 cm). Grupul nipon Matsushita Electric Industrial este principalul producator mondial de ecrane cu plasma, avand o cota de piata de 31,5% in primul trimestru, urmat de concurentii sud-coreeni LG Electronics si Samsung.