Segmentul de birouri din Romania este concentrat mai ales in Bucuresti, care reprezinta aproximativ 60% din stocul total, urmat la mare distanta de cateva orase mari, precum Brasov, Cluj, Constanta si Timisoara, transmite Rompres.
Stocul de spatii de birouri din Bucuresti a ajuns la 1,2 milioane metri patrati, iar alti 400.000 de mp de birouri urmeaza sa fie finalizati pana la finele lui 2009. Cu o cerere estimata la aproximativ 2,5 milioane de mp, se poate prevedea ca oferta va egala cererea de birouri in aproximativ 3-4 ani.
Pe segmentul de retail, Romania, cu cei peste 21,7 milioane de consumatori, este piata numarul doi ca marime din regiune pentru bunuri si servicii. Aproximativ 40% din spatiile comerciale din Romania se afla in Bucuresti, oras care este si cea mai importanta piata pentru sectorul de retail. Alte orase importante cu stocuri semnificative de spatii comerciale sunt Timisoara, Brasov, Cluj, Constanta, Ploiesti.
Oferta actuala de centre comerciale moderne din Bucuresti este aproximata la 570.000 de metri patrati. Pana la sfarsitul lui 2008, se asteapta adaugarea altor 750.000 de metri patrati de spatii comerciale, un nivel inca scazut in comparatie cu celelalte metropole est europene. In majoritatea oraselor mari din Romania exista oportunitati excelente pentru dezvoltarea unor centre comerciale de mari dimensiuni, completate de un hypermarket sau un supermarket de calitate, avand in vedere ca potentialul de crestere al pietei de retail din Romania este foarte promitator pentru urmatorii 3-5 ani.
Segmentul industrial este caracterizat de o cerere sporita pentru spatii moderne cu toate dotarile necesare. Aceasta tendinta este vizibila mai ales in marile orase precum Bucuresti, Timisoara, Cluj Napoca, Constanta, Brasov, Arad si Oradea, in Bucuresti fiind concentrat circa 40% din totalul stocului de spatii industriale.
La periferia Bucurestiului s-au construit circa 550.000 de metri patrati de spatiu logistic modern, in vreme ce in zona similara din Budapesta exista deja 840.000 de metri patrati. (C.P.)