Primul avion de transport comercial - deocamdata regional - de fabricatie chineza, ARJ21-700, a iesit vinerea trecuta de pe linia de productie a Shanghai Aircraft Manufactoring Factory.
Potrivit agentiei Xinhua, aparatul va purta numele de "Xiang Feng" ("Phoenix zburatorul") si va putea lua la bord pana la 90 de persoane, pe distante de maximum 2.000 mile marine.
Primul zbor este prevazut pentru luna martie anul viitor, dar intrarea in serviciu normal urmeaza sa aiba loc la finele anului 2009.
Corespondentul in China al cotidianului "Le Figaro" informeaza ca uzina din Shanghai a primit deja 171 de comenzi din partea companiilor nationale.
Conceput si pus la punct de China Aviation Industry Corporation, primul constructor aeronautic militar din China, aparatul ARJ21-700 se inscrie in categoria avioanelor utilizabile la nivel regional, concurand, ca performanta, modelul canadian Bombardier sau pe cel brazilian Embraer.
Pentru inceput, 40 la suta din componente sunt achizitionate in strainatate, de la firmele GE Honeywell sau Parker Hannifin, dar ARJ21 marcheaza, totusi, primul pas al Chinei spre realizarea uneia dintre ambitiile sale - intrarea in randul constructorilor aeronautici mondiali. In cercurile chineze de specialitate, citate de "Le Figaro", se vorbeste despre intentia de a construi un avion cu peste 150 de locuri, capabil sa concureze avioanele constructorilor occidentali Airbus si Boeing.