Nu orice show de moda de sfarsit de an isi respecta blazonul. Si nu in fiecare zi ai parte de o retragere pe motive politice si morale. Plus de o schimbare de designer din mers, in cadrul unuia dintre cele mai puternice branduri autohtone
Nu orice show de moda de sfarsit de an isi respecta blazonul. Si nu in fiecare zi ai parte de o retragere pe motive politice si morale. Plus de o schimbare de designer din mers, in cadrul unuia dintre cele mai puternice branduri autohtone de moda!     Zilele trecute, la Sala Amfiteatru a Teatrul National. Un festin Irina Schrotter. Chiar daca era un secret stiut de toata lumea, retragerea Irinei Schrotter de pe podium si dedicarea ei majoritar problemelor obstei Iasiului era asteptata cu sufletul la gura. De ambele domenii: politic si moda. Irina si-a reintrat, de fapt, in functia ei principala: coordonator de colectie si de designeri, alaturi de manageriatul general. Dar cel mai bine poate vorbi despre show-ul Irina Schrotter, de la Teatrul National, criticul de moda Alin Galatescu. Prezent la locul faptei atat ca "om in bransa", cat si ca om bantuit de placerea de a imortaliza asemenea momente (fotografiile de fata ii apartin). Alegerea. Nu putem sa nu constatam ce dificil e sa lasi un brand consacrat pe bagheta unui nou nume, unei noi viziuni. "Afara, aceste tranzitii sunt obiect de studiu pentru marii specialisti ai domeniului, ce considera de-abia cea de-a treia colectie a noului designer drept prima de echilibru intre valorile brand-ului si noua viziune. Irina, in premisele date, pot spune ca a facut una dintre cele mai bune alegeri posibile. A rezultat un mixaj ultra-sexy, ce impregneaza brandul cu valorile consacrate ale designer-ului ales, Razvan Ciobanu: erotism, ultrafeminitate, decupaje inedite, expunere masiva a corpului feminin, mulaje, culori tari, paiete, voaluri, volane, par ondulat, buze evidentiate, personaj agresiv, o femeie de club si 4x4... Se poate continua, dar ceva este cert: Razvan a venit onest la intalnirea cu Irina. Cu tot ceea ce stie el mai bine sa faca! Una dintre cele mai bune colectii semnate de etern tanarul designer (sau copilul teribil. . .). Eu cred ca a ajuns la maturitate, nu mai are nevoie de diminutive, fie ele si alegorice", subliniaza Alin Galatescu. Viziuni. Poate da, pe viitor, intalnirea celor doua viziuni artistice poate da rezultate pozitive? "Din punctul de vedere al Irinei, turnura a fost plina de curaj si de semnificatia simbolica si comerciala a gestului ei. Da, intalnirea celor doua directii de dezvoltare poate da in viitor rezultate pozitive. Trecand peste scurta perioada de sincronizare avuta la dispozitie, sunt convins ca valorile Irinei se vor reintoarce in prim-plan, spre bucuria numerosilor ei fani! Solutia de show autonom, departe de public si cu pereti de separare - fie ei si transparenti - a fost una riscanta. Show-ul a avut trei parti distincte. In prima, total pe alb, materiale elastice, rochii decupate divers si foarte, foarte scurte - parea ca Irina se straduie sa se apropie, anticipativ, de stilul lui Razvan. In a doua, cele doua viziuni s-au intalnit pe teren neutru: pantaloni si sacouri - Irina, rochii lungi de voal, volane si paiete estompate - Razvan. A treia repriza, de rochii scurte, paietate, viu colorate, emanand clubbing si sexualitate, i-a apartinut lui Razvan." Raspunsul lui Galatescu a venit clar si la obiect. O colectie deschizatoare de noi subiecte de reflexie pentru media si pentru alte case de moda.   roxana.roseti@jurnalul.ro


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.