Potential creativ - Implicarea audientei in evenimente de imagine
Lansata in iunie 2007, compania de evenimente Event Plus a realizat o cifra de afaceri de 350.000 de euro dupa doar sase luni de activitate. Pentru anul 2008 compania preconizeaza o cifra de afaceri de peste 2 milioane de euro.   Succesul este explicabil prin noutatea conceptului de business creativ pe care compania l-a adus pe piata romaneasca de evenimente. Arhitectura de evenimente reuneste designul cu managementul evenimentelor speciale. Adriana Dumitru, Managing Director la Event Plus ne-a raspuns la cateva intrebari privind domeniul crearii de evenimente.   Jurnalul National: Ce face noutatea conceptului introdus de Event Plus? Ce inseamna arhitectura de evenimente? Andreea Dumitru: Compania noastra a adus un concept nou in Romania - arhitectura de evenimente, concept ce reuneste evenimentele speciale. Pentru intaia oara in domeniul Experience Marketingului si al platformelor neconventionale de imagine (Special Events), un concept profesional reuseste sa reuneasca intr-un mod concis si clar definit cele doua componente. Un "arhitect de evenimente" este un profesionist care cunoaste in profunzime complexul proces al designului si managementului de evenimente, caruia i se cere sa proiecteze, sa colaboreze si sa ofere consultanta in managementul experientelor evenimentiale inovative, responsabile social, economic si ecologic.   Detalii Ce face, concret, o astfel de agentie? Event Managerii determina scopurile si obiectivele unui eveniment, indiferent de natura acestuia (publicitar/promotional, public, social, privat), urmarind apoi indeplinirea lor, pana la masurarea indicatorilor de succes post-eveniment, in timp ce Event Designerii creeaza concepte si proiecteaza evenimentul pana la cel mai mic detaliu estetic si functional, in concordanta cu scopurile si obiectivele definite.   Este piata romaneasca pregatita sa acceseze acest gen de comunicare? Nevoia unei astfel de companii si a unei retele informationale bine puse la punct a aparut ca o consecinta a doi factori evidenti. Primul este acela ca industria romaneasca de organizare de evenimente este reprezentata, pentru moment, doar de companii specializate de genul agentiilor de advertising, de relatii publice, de productie de show-uri, de organizari de evenimente private si de diverse alte tipuri de evenimente punctuale, multe dintre acestea neavand o foarte clara strategie de dezvoltare pentru viitor. Al doilea motiv se refera la faptul ca, dupa mai bine de zece ani, clientii (fie ei corporatii multinationale, companii locale, structuri neguvernamentale sau autoritati publice) incep sa devina din ce in ce mai sofisticati in cunoasterea targetului propriu, a comunitatilor, a nevoilor proprii.   Valorile brandului sunt puse in valoare prin aceasta abordare? Evenimentele speciale sunt si ele niste instrumente functionale de marketing si comunicare. Pot fi intotdeauna integrate in strategia clientilor, dar in aceeasi masura sunt si cele care fac diferenta. Experienta echipei ne ajuta sa intelegem ce inseamna "dovada conceptului" in momentul in care schitam evenimentul.   Creativ Cat de importanta este tehnologia in economia unui eveniment gandit de echipa Event Plus? Folosim noile canale de comunicare si cele mai moderne tehnologii. Dar nu suntem innebuniti dupa noile concepte IT sau dupa megawati de sunet si lumina, dar stim exact cand si cum sa folosim instrumentele potrivite la momentul oportun. Pentru ca in cazul evenimentelor totul este despre "experienta"! Marketingul bazat pe experienta directa a consumatorului este viitorul. Evenimentele corporate din prezent difera substantial si calitativ de cele organizate cu ceva ani in urma, iar tendinta arata clar faptul ca acest domeniu se afla intr-o continua explorare de noi resurse inovatoare. Ceea ce influenteaza poate cel mai mult aceasta evolutie este tehnologia, jocul de umbre, lumini, sunete, proiectii, noi concepte AV care imbraca mai bine mesajul corporate sau valorile brandului. In cadrul unui eveniment corporate, pentru a capta atentia publicului nu mai este de ajuns sa pui niste lumini intr-o locatie in culorile brandului. Totul va arata fad si lipsit de substanta. Sunt necesare elemente noi care sa implice audienta, sa mute cumva invitatii unui astfel de eveniment din pozitia de simpli spectatori spre mijlocul lucrurilor, al scenariului evenimentului. In acest mod, clientul va intelege ca urmatorul pas in organizarea evenimentelor corporate este tocmai imbinarea creativitatii unei companii de evenimente cu tehnologia, pentru ca publicul sa interactioneze mai mult si pentru a-i crea astfel posibilitatea testarii produsului "pe propria piele".   eliza.dumitrescu@jurnalul.ro