In problema mult discutatei (mai mult injuratei) taxe de prima inmatriculare, Automobile Dacia, cel mai mare producator auto din Romania, a intors foaia. Daca pana acum era de acord cu acest bir, prin vocea directorului general Francois Fourmont, con
In problema mult discutatei (mai mult injuratei) taxe de prima inmatriculare, Automobile Dacia, cel mai mare producator auto din Romania, a intors foaia. Daca pana acum era de acord cu acest bir, prin vocea directorului general Francois Fourmont, constructorul a intors-o ca la Ploiesti si a dat o palma guvernului Tariceanu.
"Este de la sine inteles pentru noi ca Romania trebuie sa respecte reglementarile europene. De aceea, dorim sa adresam Guvernului si tuturor actorilor vietii politice romanesti trei propuneri, respectiv inlocuirea taxei actuale printr-o taxa de mediu, accelerarea innoirii vechiului parc auto sau evolutia taxei in forma sa actuala, pentru a raspunde observatiilor Comisiei Europene, reducand taxa in functie de varsta vehiculului", a afirmat Fourmont intr-o conferinta de presa.
Declaratia lui Fourmont este cu atat mai surprinzatoare cu cat schimbarea taxei va insemna pentru compania pe care o conduce un minus destul de usturator la capitolul incasari.
Practic, estimarile spun ca vanzarile la intern vor scadea cu aproximativ 50 la suta. In plus, vor fi si pierderi colaterale. Este vorba de un numar destul de mare de concedieri, unele voci aproximand ca peste o mie de muncitori de pe platforma din Arges ar putea ramane fara locuri de munca.
S-ar parea ca Francois Fourmont isi taie craca de sub picioare, dar realitatea este alta. Sesizand argumentele de necombatut ale celor care combat taxa, directorul general Dacia a luat o hotarare de bun simt. O lectie de bun simt european adresata "Guvernului si tuturor actorilor vietii politice".
Concret, Francois Fourmont a ingrosat randurile celor care demonteaza taxa de prima inmatriculare sustinand ca viitoarea taxa de mediu ar urma sa se bazeze pe nivelul de poluare si pe capacitatea cilindrica a autovehiculelor.
"Propunerile noastre se refera la vehiculele produse in Romania sau importate, noi sau vechi. Trebuie sa le permitem oamenilor sa isi schimbe masina, prin masuri luate de Guvern si prin masurile luate de constructori, care sunt obligati sa produca vehicule Euro 4", a spus Fourmont.
Astfel, un cetatean ar fi obligat sa plateasca aceeasi taxa si daca ar cumpara o masina noua, si daca ar opta pentru acelasi model, dar second-hand, cu o vechime decenta de cativa ani. Logic, cele doua masini au acelasi grad de poluare...
Masura ar fi chiar benefica, daca avem in vedere ca Romania are un parc auto demn de un club retro. Şi nu glumim. Avem inmatriculate aproape 4 milioane de autovehicule, dintre care un sfert au peste 20 de ani, 45% au peste 15 ani si 60% au mai mult de zece ani. Conform normelor internationale, un autovehicul poate fi declarat de epoca daca are peste 12 ani vechime! Deci, pe soselele Romaniei cam jumatate din masini sunt de epoca... Este clar ca suntem un popor de fitosi care umbla numai cu masini de colectie... Asta ca sa facem haz de necaz!
Revenind, trebuie spus ca incrancenarea cinica a premierului Calin Popescu Tariceanu este de inteles mai ales daca avem in vedere ca este si presedinte de onoare al APIA, institutia care a dat ieri rezultatele pe primele 11 luni ale anului. Astfel, vanzarile de autoturisme au crescut in primele 11 luni cu 23,4%, la 287.818 de unitati. Spre bucuria membrilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile...


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.