Intoarsa pe toate partile de guvernanti, taxa de prima inmatriculare a facut ieri obiectul discutiilor purtate de producatorii de automobile. Directorul general al Automobile Dacia, Francois Fourmont, a anuntat ieri ca va propune Guvernului inlocuirea taxei actuale cu o taxa de mediu, diminuarea acesteia in functie de vechimea autovehiculelor si accelerarea programului de innoire a parcului auto national.
"Este de la sine inteles pentru noi ca Romania trebuie sa respecte reglementarile europene. De aceea dorim sa adresam Guvernului si tuturor actorilor vietii politice trei propuneri, pentru a raspunde observatiilor CE reducand taxa in functie de varsta autovehiculelor", a declarat Fourmont, adaugand ca viitoarea taxa ar urma sa se bazeze pe nivelul de poluare si pe capacitatea cilindrica a autovehiculului.
"Propunerile noastre se refera la vehicule produse in Romania sau importate, noi sau vechi. trebuie sa le permitem oamenilor sa schimbe masina prin masuri luate de Guvern si prin masuri luate de constructori care sunt obligati sa produca vehicule Euro 4", a mai spus el.
Apreciind ca eliminarea taxei auto va injumatati vanzarile uzinei de la Pitesti pe piata interna si va determina concedierea mai multor mii de angajati, Fourmont a spus ca cele 1,6 milioane de vehicule cu vechime de peste 15 ani polueaza la fel de mult ca 80 de milioane de unitati care respecta standardele Euro 4. Premierul Tariceanu a anuntat luni ca Executivul intentioneaza sa modifice taxa auto, astfel incat valoarea acesteia sa se reduca pe masura ce varsta autovehiculului creste, iar calculul taxei sa fie aplicat masinilor cu o vechime de pana la 20 de ani, cu o cota de reducere a taxei de pana la 90%. Premierul a aratat ca guvernul ia in calcul si posibilitatea restituirii valorii reziduale a taxei atunci cand autovehiculul inmatriculat in Romania se vinde unei persoane dintr-un alt stat membru sau intr-o tara terta, dar si posibilitatea contestarii taxei.