Scania este primul constructor de autocamioane care a reusit sa obtina emisii in cadrul standardului Euro 5 fara tratament al gazelor de evacuare dupa iesirea din motor. Cateva noi tehnologii, printre care si un nou sistem de injectie, sunt folosite pentru a obtine performante si eficienta in consumul de combustibil. Doua dintre aceste noi game de motoare indeplinesc si standardele EEV.Dupa cinci ani de dezvoltare la Centrul Tehnic Scania din Soldertalje, Suedia, noua platforma motoare Euro 5 de la Scania este gata de comercializare, incepand cu motoarele cu cinci si, respectiv, sase cilindri in linie. Acestea vor inlocui gradual propulsoarele existente in anii imediat urmatori, in timp ce standardul Euro 5 va deveni obligatoriu in Uniunea Europeana incepand cu luna octombrie a anului 2009.Motoare optimizateInca de la inceput, noile platforme motoare au fost optimizate pentru EGR (sistemul de recirculare a gazelor de evacuare) si Scania XPI, noul sistem de injectie dezvoltat impreuna cu Cummins. Cu ajutorul tehnologiei EGR, emisiile sunt scazute deja prin intermediul combustiei, eliminand nevoia de instalatie de tratare aditionala si de rezervor de aditivi.
In termeni de economie de combustibil, noul motor a fost dezvoltat pentru a atinge eficienta motoarelor Euro 3 sau Euro 4 in termeni de economie a combustibilului. Toate grupurile propulsoare au fost modificate pentru a oferi cuplul maxim la cele mai ridicate valori inca de la 1.000 rpm. Momentul maxim se extinde pana la 1.350 rpm (varianta de 230 CP atinge cuplul maxim intre 1.000 si 1.500 rpm) pentru motorul de 9 litri si la 1.300 pentru propulsoarele de 13 litri.Intervale de schimb mai miciIntervalele de schimb ale uleiului pentru noul grup propulsor au fost extinse. Acest lucru are un efect pozitiv asupra intervalelor de service si asupra disponibilitatilor vehiculului. Uleiul se schimba acum la 120.000 km pentru vehiculele cu o masa maxima de pana 36 de tone si la 90.000 km pentru cele pana in 45 de tone. Ca si celelalte motoare Scania, cele Euro 5 au fost construite din elemente si sisteme folosite si la celelalte serii pentru a se facilita servisarea si asigurarea pieselor de schimb.
Printre facilitatile oferite de noile motoare se numara: indicarea nivelului de ulei in panoul de instrumente, incarcatorul de baterii care ajusteaza voltajul din alternator conform temperaturii bateriei si un alternator mai puternic (100 A, standard sau 150 A optional).Noua generatie de sisteme de managementPentru a asigura controlul optim in ceea ce priveste toate aspectele performantei motorului, Scania a dezvoltat o noua generatie de sisteme de management. Multitudinea de functii controlate include injectia controlata de combustibil, cele doua etape EGR, incarcarea cu aer, afisarea temperaturilor ventilatorului si a motorului, turbina cu geometrie variabila, sistemul de franare pe gazele de evacuare, nivelul de oxizi de azot emisi si nivelul uleiului de motor.
Unitatea de control este montata pe partea "rece" a motorului. La propulsoarele cu sase cilindri, unitatea este controlata de un flux de combustibil ce vine dinspre rezervor spre pompa cu presiune redusa. Motoarele cu cinci cilindri nu au nevoie de alta racire in afara de cea oferita de fluxul de aer introdus la conducere.Nou sistem de injectie XPINoua platforma de motoare are un design complet nou, care insa retine trasaturile traditionale ale Scania precum capetele de cilindri separate, tije localizate sus in blocul motor si filtru de ulei de tip cyclone. Blocul motor si alte componente structurale au fost redesenate pentru obtinerea unei puteri mai mari.
Noul sistem de injectie Scania XPI (extra high-pressure injection) a fost dezvoltat impreuna cu Cummins. Scania a colaborat cu aceasta firma pentru a dezvolta tehnologii de injectie si combustie inca din anii '90. Scania HPI, lansat in 2001, a fost primul rezultat al acestei aliante strategice pe termen lung.
Dezvoltarea s-a centrat in jurul obtinerii unei presiuni de injectie mai mari decat se obisnuieste pentru acest tip de sistem. Injectia la presiuni mai mari reduce formarea de particule in timpul combustiei, eliminand nevoia de tratament ulterior al gazelor de evacuare.50 de ani de Scania in BraziliaIn luna octombrie, Scania a celebrat prin intermediul unei calatorii oferite jurnalistilor de specialitate din Europa, cei 50 trecuti de cand grupul suedez si-a inceput operatiunile in Brazilia. Ţara celebra pentru dansul sau traditional, samba, este cunoscuta ca fiind statul cu cele mai multe camioane Scania din lume. Peste 40% din vehiculele grele de pe drumurile braziliene poarta logo-ul companiei suedeze. Istoria indelungata a prezentei Scania in acest tinut si pozitia de piata puternica de care beneficiaza a lasat amprente si asupra limbii locale. In Brazilia, cuvantul “Scania” este deseori folosit ca sinonim pentru expresia camion mare.O piata dominataCu peste 180.000 de vehicule vandute aici, Brazilia este cea mai mare piata nationala pentru Scania (urmatoarea este Suedia - cu 150.000 de unitati). In ultimii 15 ani, compania suedeza a fost lider de piata, iar statisticile pentru primele luni ale lui 2007 sunt incurajatoare, brandul scandinav 'adunand>> 25% din totalul vanzarilor de camioane grele si 43% din vanzarile de autocare de distante lungi din Brazilia. La 2 iulie 1957, uzina Scania-Vabis do Brasil Motor Diesel a fost deschisa la Sao Paulo. Primele sale vehicule erau realizate din piese importate din Suedia si erau vandute de compania locala Vemag Group. In 1962, Scania a inaugurat si fabrica din Sao Bernardo do Campo, Brazil - prima facilitate completa de productie din afara Suediei. De atunci, compania a construit aproape 250.000 de vehicule in Brazilia. Astazi, capacitatea de productie este de 20.000 de unitati pe an. Camioanele, autocarele si motoarele construite aici nu sunt destinate nu numai Braziliei si tarilor din America Latina, ci si pietelor de pe alte continente.Un reper important pentru BraziliaAnul 1969 a fost extrem de important pentru Scania, dar si pentru intreaga industrie de profil din Brazilia, cand filiala locala a companiei suedeze a devenit primul producator national care exporta componente pentru vehicule: pompe de ulei care urmau a fi instalate pe motoare in Suedia. O alta initiativa importanta a fost lansarea cabinei peste motor, in 1974, odata cu lansarea modelului LK 140.
In Brazilia, acest nou model a primit si un nume propriu: “cara chata” (fata-plata). Şi in ceea ce priveste protectia mediului, Scania a fost unul dintre punctele de referinta din Brazilia.
In 1997, compania a devenit primul constructor de autovehicule din America Latina certificata conform standardului de management de mediu ISO 14001. Cand Scania a construit camionul cu numarul un milion in anul 2000 - folosind componente venite de la 11 fabrici diferite din Europa si America Latina - blocul motor a fost realizat in Brazilia. Vehiculul “global” a fost donat Crucii Rosii internationale. Sao Bernardo do Campo este centrul operatiunilor Scania din America Latina. Complexul cu o suprafata de 350.000 metri patrati din acest oras aflat in apropiere de Sao Paulo gazduieste nu numai facilitati de productie, dar si unitati centrale pentru operatiuni de vanzare si de service destinate Braziliei si tarilor din regiune.