In Romania s-au inmatriculat aproape 300.000 autoturisme
Toyota si Ford nu se asteptau la un astfel de succes
Vanzarile Dacia au crescut cu 23% in EuropaIn ciuda faptului ca, in general, romanii au perceput negativ taxa de prima inmatriculare sau, mai nou, "taxa pentru poluarea de la autoturisme", vanzarile de masini noi si implicit inmatricularile acestora au crescut spectaculos. Explicatia este simpla. Guvernantii au mizat pe psihologia inversa: aplicand o taxa mare pentru masinile ceva mai vechi au speriat clasa medie, dar i-au determinat pe cei cu dare de mana sa-si cumpere masini noi. Pe principiul sunt prea sarac ca sa-mi iau ceva la mana a doua, o parte dintre romani au preferat sa-si ia autoturisme noi in leasing. Rezultatele au fost pozitive atat pentru producatori, cat si pentru importatori, multumindu-i deopotriva si pe cumparatori, o data ce nu dau toti banii deodata si "nu simt" prea tare cuantumul taxei de prima inmatriculare...
Astfel, Romania a devenit, in 2007, cea mai mare piata de desfacere a autoturismelor noi din Europa Centrala si de Est, cu vanzari de aproape 300.000 de unitati. Conform datelor furnizate de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile, pe locul secund s-a situat Polonia, cu 239.038 de masini inmatriculate, pe locul trei Ungaria cu 193.462 de masini noi, iar pe locul patru Republica Ceha, cu aproape 124.000 de inmatriculari.
Mai mult, estimarile producatorilor mari, precum Toyota si Ford, au fost depasite cu 20%, respectiv 10%. La sfarsitul anului trecut, Toyota Romania, importatorul automobilelor Toyota si Lexus, anuntase ca tinta de vanzari pentru 2007 este de 8.000 de autoturisme, dar a comercializat, in primele 11 luni, 9.500 de autoturisme, estimand incheierea altor 500 de tranzactii pana la sfarsitul anului.
La fel si in cazul Romcar, importatorul Ford, care a ajuns sa vanda 17.000 de masini in primele 11 luni, desi estimase vanzari de 15.000 - 16.000 de unitati pe tot anul. Cumulate intr-o statistica realizata de Asociatia Europeana a Producatorilor de Automobile (ACEA), numarul inmatricularilor de masini noi in Romania a crescut cu 26,2% in primele 11 luni ale anului, la 288.389 de unitati, de la 228.516 unitati in perioada similara a anului trecut. Tot ei arata ca avansul din luna noiembrie a fost de 27,1%, la 29.230 de unitati, ceea ce plaseaza Romania pe locul opt in Europa la capitolul autoturisme noi inregistrate in primele 11 luni.Dacia castiga teren in OccidentIn ceea ce priveste vanzarile Dacia in Europa, si acestea au inregistrat o crestere de 23%, numarul total de masini noi inmatriculate atingand 157.122 de unitati, fata de 127.781 de unitati, in urma cu un an. Cota de piata a companiei romane pe piata europeana a crescut in primele 11 luni de la 0,9% la 1,1%. Luna trecuta, numarul total al noilor masini Dacia inmatriculate pe piata europeana a urcat cu 63,7%, la 17.581 de unitati, iar cota de piata a companiei a avansat de la 0,8% la 1,4%.
De altfel, in perioada ianuarie - noiembrie, Dacia a inregistrat la nivelul Europei Occidentale o crestere de 87,8% a numarului de autoturisme noi, la 61.363 de unitati, fata de 32.678 de unitati in aceeasi perioada a anului trecut. In luna noiembrie, avansul a fost de 147,7%, la 7.202 de unitati, de la 2.908 unitati in aceeasi luna a anului 2006.
In primele 11 luni, producatorul roman a inregistrat o cota de 0,4% pe piata europeana occidentala, in crestere de la 0,2% in urma cu un an. Cota detinuta in regiune de Dacia a fost in noiembrie de 0,7%, comparativ cu 0,2% in noiembrie 2006.Şi vanzarile la nivel mondial au urcat cu 15,3%Datorita pretului accesibil, vanzarile Dacia au crescut si la nivel mondial, urcand in primele 11 luni cu 15,3%, la 207.890 de automobile, de la 180.271 de unitati in aceeasi perioada a anului trecut. Potrivit unui comunicat al Renault, numarul de vehicule comercializate de grup marit cu 1,3%, la 2,279 milioane.
Pe piata europeana, inclusiv Franta, vanzarile Dacia au inregistrat in noiembrie o crestere de 107,2%, ca urmare a succesului modelelor Logan Sedan si MCV. Modelul Logan a avut succes si in Brazilia si Argentina, in urma lansarii pe cele doua piete, in luna iulie, vanzarile depasind 12.000 de unitati, dar si in Bulgaria.
Clubul Presei Auto din Bulgaria a acordat modelului Dacia Logan Van titlul de "Furgonul Multifunctional al Anului 2008". Criteriile pe care cei 35 de membri ai juriului concursului Masina Anului 2008 au fost designul, functionalitatea, comportamentul rutier, securitatea si raportul calitate/pret. Bulgaria a fost una dintre primele tari in care a fost lansat modelul Dacia Logan Van. Din februarie 2007 si pana la sfarsitul lunii noiembrie, in Bulgaria au fost vandute peste 420 de vehicule Dacia Logan Van, ceea ce reprezinta o cota de 7,3% din piata utilitarelor usoare din Bulgaria.VW, lider in topul europeanPer total, numarul inmatricularilor de masini noi in Europa a crescut, in primele 11 luni cu 1,1%, la 14,82 milioane de unitati, in timp ce in noiembrie a avut loc un declin de 1,1%, la 1,25 de milioane de unitati.
Primele trei locuri, la nivel european, in functie de numarul de vehicule noi inregistrate, au fost ocupate de grupul german Volkswagen, cu 2,92 milioane de unitati, urmat de PSA Peugeot Citroen cu 1,92 de milioane de unitati si Ford Motor cu 1,56 de milioane de unitati.
In luna noiembrie, declinul de 2,1% al pietei din Europa de Vest a fost contrabalansat de cresterea de 12,4% a industriei de profil in noile state membre.
Primele trei piete vest-europene in functie de numarul inmatricularilor de masini noi au fost, in perioada ianuarie - noiembrie, Germania, in pofida unui declin de 8,2%, Italia, cu o crestere de 6,6%, si Marea Britanie cu un avans de 2,5%. Dintre statele est-europene, cel mai rapid avans a fost inregistrat in Lituania - 45,7%, urmata de Letonia cu 32,9%. In Bulgaria, avansul a fost de 21,5%.